Tomer Neuberg/Flash90

שר המשפטים: "חוק המצלמות יונח בעוד יומיים בכנסת"

השר אוחנה הצהיר כי בכוונת הליכוד להניח את החוק במליאת הכנסת ביום רביעי: "מקווים שגם אלה שהיום התנגדו לחוק, יתעשתו ויצביעו בעדו". עוד אמר כי אם היוו מצלמות בבחירות לכנסת ה-21, לא היינו כעת בסיבוב שני

שר המשפטים אמיר אוחנה נאם היום (שני) בכנס חלוקת תעודות שמאי מקרקעין והתייחס לסערה סביב חוק המצלמות שיזמו חברי מפלגתו. שר המשפטים הצהיר כי בכוונת הליכוד להניח את החוק במליאת הכנסת ביום רביעי: "בעוד יומיים אנו מצפים להניח את החוק בפני מליאת הכנסת – ומקווים שגם אלה שהיום התנגדו לחוק, יתעשתו ויצביעו בעדו".

השר אוחנה תהה מדוע 'שומרי הסף' מביעים התנגדות לחוק המוצע. לדבריו: "ניהלנו היום בכנסת דיון די סוער שהתנהל בעניין חוק המצלמות. אנחנו סברנו שהחוק הזה לא צריך היה לבוא לעולם. האמנו שפשיטא שהמפקח על הבחירות יכול לתפוס בחושיו – לראות בעיניו ולשמוע באוזניו – הוא יוכל לשמור ולתעד לא רק בזיכרון האנושי, אלא גם בזיכרון דיגיטלי, שהוא מטבע הדברים פחות נוטה לבעיות זיכרון, שכחה ומניפולציה. כך סברנו".

"לפני כשבועיים, קיבל יו"ר ועדת הבחירות החלטה הקובעת – שניתן לעשות זאת", סיפר אוחנה והוסיף כי הוועדה ציינה שעל מנת לקיים חוק זה יש צורך בחקיקה. שר המשפטים המשיך לתאר: "טוב, הנחנו את החקיקה המדוברת. החקיקה מאפשרת לנציגים המפקחים בקלפיות לתעד את מה שהם רואים באולמות ההצבעה ובעת ספירת הקולות".

אוחנה אף טען שאם היה חוק כזה בבחירות האחרונות, לא היינו כעת בסיבוב שני. "אף אחד לא הלך בחדווה לבחירות נוספות, אם אתם חושבים שרק הציבור מאס בזה – הניחו שגם הפוליטיקאים, מכל הצדדים של המפה הפוליטית לא משתגעים על הרעיון. הלכנו לבחירות האלה בגלל שכמעט שמונה מנדטים שלנו בימין הושלכו לפח, ואני לא מדבר על המנדטים של ליברמן, אלא על אלה שלא עברו את אחוז החסימה, ובעיקר בנט-שקד שהיו קרובים 1,400 קולות מלעבור את אחוז החסימה".

"כשאתה לומד שזה היה הפער, ומצרף לזה את התלונות שהצטברו במשטרה ועודן נבדקות על זיופים בקלפיות, את הנתונים על האנשים שנפטרו בין שלב פרסום ספר הבוחרים ועד למועד הבחירות – ובכל זאת "הצביעו" בבחירות, האנשים שעל פי רישומי המדינה שהו בחו"ל בעת הבחירות אך הצבעתם באורח פלא נרשמה, אתה מבין שאילו היו מצלמות – הבחירות היו נמנעות".

מטרת החוק מאוד פשוטה לדברי אוחנה – לשמור על טוהר הבחירות. לוודא שתוצאות הבחירות משקפות באופן מלא ומדויק ככל הניתן – את דין הבוחר. הא ותו לא. מה מחטא טוב יותר מאור השמש? על כן הודיע השר כי "בעוד יומיים, אנו מצפים להניח את החוק בפני מליאת הכנסת ומקווים שגם אלה שהיום התנגדו לחוק, יתעשתו ויצביעו בעדו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו