צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סאגת חוק המצלמות: הרוב הנדרש לא הושג במליאת הכנסת

לאחר דיון סוער, במהלכו התעמת יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה עם רה"מ נתניהו - לא הצליחה הממשלה לגייס את 61 הקולות הנחוצים. 58 הח"כים שהגיעו הצביעו בעד, לא היו מתנגדים או נמנעים. האופוזיציה נטשה את האולם בעת ההצבעה

החוק השנוי במחלוקת הוסר מסדר היום: הצעת החוק של הליכוד להציב מצלמות בקלפיות ביום הבחירות נפלה בצהריים (רביעי) לאחר שלא הושג רוב של 61 תומכים הנדרש לאישורה – ורק 58 חברי כנסת תמכו בה. חברי האופוזיציה יצאו מהאולם לפני ההצבעה, שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) וח"כ רועי פולקמן (כולנו) נעדרו ממנה.

במהלך הדיון שקדם להצבעה בקריאה הראשונה אירעה מהומה באולם האודיטוריום של משכן הכנסת בעת שח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת) התקרב לעברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והצמיד לפניו את הטלפון הנייד שלו.

במפלגת כחול לבן הגיבו לכישלון החוק. יו"ר הסיעה אבי ניסנקורן אמר כי "הניסיון הבזוי של נתניהו לפגוע בבחירות דמוקרטיות וליצור תוהו ובוהו נכשל. כפי שאמרנו לאורך כל הדרך, ועדת הבחירות תפקח באופן מקצועי על טוהר הבחירות, כולל הצבת מצלמות מטעמה, ואנו סומכים ידינו עליה".

הליכוד הגיב למפלה: "חוק המצלמות נפל בגלל אדם אחד – אביגדור ליברמן – שחבר ללפיד-גנץ ולמפלגות הערביות כדי לאפשר זיופים וגניבת קולות. זאת הממשלה שגנץ ולפיד יקימו: ממשלת שמאל עם ליברמן, אחמד טיבי ואיימן עודה כשרים בממשלה"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה דרעי לא תמך?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו