הדיון שכמעט הוביל למלחמה. צילום: אריאל חרמוני/ משרד הביטחון

נחשף: נתניהו ביקש לבצע תקיפה חריגה בעזה – ונבלם ע"י היועמ"ש

לאחר שיגור הרקטות לאשדוד בשבוע שעבר, באירוע בו נכח ראש הממשלה, ביקש נתניהו לפתוח בפעולה צבאית בעזה, אך היועמ"ש דרש ממנו לקיים דיון בקבינט לפני כן. ראש השב"כ והרמטכ"ל הסתייגו מהמהלך גם כן, בסוף רה"מ נסוג מהתכנון


נתניהו לקהל: "יש צבע אדום, תתפנו בשקט". צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו דרש להוציא לפועל פעולה צבאית חריגה בשבוע שעבר – ונבלם, כך פורסם הבוקר (שני) בעיתון 'הארץ'. לפי הדיווח, נתניהו ביקש לצאת לפעולה צבאית בעזה ביום שלישי בלילה, לאחר שיגור הרקטות לאשדוד באירוע בו נכח ראש הממשלה. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דרש מנתניהו לקיים דיון בקבינט לאישור המהלך.

הדיון הדרמטי שהתקיים בקריה בתל אביב ביום שלישי בלילה לפני כשבוע, שעות לאחר ירי הרקטות בשבוע שעבר על עבר אשדוד ואשקלון בזמן נאום ראש הממשלה באשדוד שנאלץ להתפנות בבושת פנים למרחב המוגן, הובילה בסופו של דבר לתקיפה מעט נרחבת יותר מהפצצות אחרות בתקופה האחרונה, אך לא באופן משמעותי.

כזכור, באותו ערב הפיצה לשכת ראש הממשלה תמונה מהתייעצות הביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון בקריה בתל אביב, בה נראים עם ראש הממשלה, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש שב"כ נדב ארגמן, ראש המוסד יוסי כהן, ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן-שבת, ראש אמ"ן אלוף תמיר היימן ומזכירו הצבאי של נתניהו, תת-אלוף אבי בלוט.

על פי הדיווח של עמוס הראל, התגובה הישראלית המינורית קשורה בהסתייגויות של חלק מבכירי מערכת הביטחון מאופי הפעולה. אולם מרכיב חשוב בהחלטה נובע מעמדתו של היועץ המשפטי מנדלבליט שלא נכח בדיון, אך היה שותף להתייעצויות הטלפוניות שנמשכו גם ביום רביעי.

עמדת היועץ נשענה על חוק יסוד הממשלה אותו אישרה הכנסת לפני כשנה, הקובע כי נדרש אישור של הממשלה להחלטה על פעולה צבאית משמעותית שעלולה להוביל למלחמה ברמת סבירות קרובה לוודאי. הממשלה, מצדה, רשאית לאצול סמכות זו לקבינט. התיקון לחוק התקבל על סמך המלצות של ועדה שנתניהו מינה לדון בסמכויות הקבינט, על רקע לקחי מבצע צוק איתן ברצועה בקיץ 2014.

 

נתניהו בראיון: "כנראה שנצא למלחמה בעזה ונמוטט את שלטון החמאס"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס"ד
נא להפנים.
היועמ"ש קה"ק , הבג"ץ קה"ק. וכולם אפס.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו