צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

משבר הסלולר: הוקפאו פיטורי העובדים בפלאפון ובסלקום

הוקפאו צעדי הפיטורים בסלקום ובפלאפון. הצדדים ייכנסו למשא ומתן בניסיון למצוא פתרונות מוסכמים מיד בתום החגים. יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד קרא אמש לשר התקשורת דוד אמסלם ולמשרדו להתערב במשבר בענף הסלולר שעומד לקראת קריסה

ההסתדרות וחברת פלאפון הודיעו היום (רביעי) על פריצת דרך במשא ומתן. בישיבה שכינס יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד סביב המשבר הגיעו הצדדים להבנות עקרוניות ולמתווה שיהוו בסיס להסכם. לצד גיבוש מתווה מוסכם של פרישה והתייעלות, הוחלט לבטל את השימועים לכלל העובדים שזומנו להליך ערב החג, ולחזור מההחלטה על סגירת היחידה הארגונית שאליה משתייכים. בתוך כך, בר-דוד הודיע כי לבקשתו יוקפאו כל הצעדים בתוכנית הרה-ארגון בחברת סלקום בנושאים הקשורים לעובדים.

מוקדם יותר הבוקר, עובדי חברת פלאפון עצרו את הפעילות במטה בנתניה: "לא נקיים משא ומתן עד להודעה על הקפאת הצעדים הברוטאליים של ההנהלה". יו״ר ועד עובדי סלקום מיה יניב מסרה: ״עובדי סלקום לא ישלמו את מחדלי הניהול של מנכ"ל ויו"ר החברה. בד בבד, משביתים עובדי סלקום את הטיפול בתקלות רשת ואת המרכז לוגיסטי – כך שאין קבלה והוצאה של מכשירים לתיקון.

על רקע זה, קרא אתמול יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, לשר התקשורת דוד אמסלם ולמשרדו להתערב במשבר בסלולר עקב פיטורי עובדי קבוצת סלקום. "אני לא מבין איך המשבר קורה בערב החג. עובדת שיש לה חמישה ילדים קיבלה מכתב פיטורים. לאן הגענו? איפה הרגישות כלפי העובדים?", תקף בר דוד בדיון חירום שכינס בהשתתפות ראשי הוועדים של החברות פלאפון, סלקום, פרטנר והוט-מובייל.

בר דוד הודיע כי ההסתדרות תעשה "כל מאמץ" לטפל במשבר ותיתן את הגיבוי לוועדים. "לא יעלה על הדעת שיהיו מהלכים חד-צדדיים ושעולם התקשורת, שהתנהל בצורה מסודרת ביחסי העבודה, החליט עכשיו לשבור את הכלים. אנחנו מבינים שיש רגולציה מטורפת שהביאה להפסדים כבדים". הוא פנה לשר התקשורת ואמר כי "מישהו צריך להתערב כדי שעולם התקשורת יתפתח. אני קורא לנציגי החברות לשבת עם הוועדים ולהתנהג בצורה מכובדת. אני קורא להם לשבת איתנו לפני החג. פיטורי עובדים לא יפתרו את הכשלים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו