צילומים: דובר צה"ל

לאחר חקירת שב"כ: ראש החוליה שרצחה את רינה שנרב במצב אנוש

ראש החולייה שרצחה את רינה שנרב הי"ד, המחבל סאמר מינא סלים ערביד, מאושפז במצב אנוש בבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים. דיווח: שב"כ קיבל אישור לחקור אותו באמצעים חריגים והוא הוכה. השב"כ: "החקירה עדיין מתנהלת"

ראש החולייה שרצחה את רינה שנרב הי"ד, המחבל סאמר מינא סלים ערביד, מאושפז במצב אנוש בבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים. על פי דיווח ב'הארץ' שציטט מקור המעורה בפרטים אמר כי שב"כ קיבל אישור מגורם משפטי לחקור את העצור סאמר ערביד באמצעים חריגים, ובמהלך אותה חקירה הוא הוכה ופונה לבית החולים עם חשש ממשי לחייו, כעת הוא מורדם ומונשם.

מהשב"כ נמסר כי "במהלך חקירתו של ראש תשתית הטרור שביצעה את פיגוע המטען במעיין עין דני שבו נרצחה רינה שנרב ז"ל, הנחקר דיווח כי אינו חש בטוב. בהתאם לנוהלים, הועבר לבדיקות וטיפול רפואי בבית חולים". עוד אמרו בשב"כ כי חקירת תשתית הטרור עדיין מתנהלת, "ולא ניתן למסור פרטים נוספים". יצוין כי לפי הודעת השב"כ מוקדם יותר, במהלך החקירה הוסגר מטען נוסף שהיה ברשות התשתית.

המחבל, סאמר מינא סלים ערביד , כבן 44, תושב רמאללה, מבכירי החז"ע בגזרת רמאללה, בעברו היה עצור מס' פעמים על מעורבותו בפעילות טרור צבאית, בכלל זה פעל תחת ראש החז"ע ברמאללה בזמן האינתיפדה השנייה בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים ואף היה מבוקש מספר שנים. ערביד עמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעיין.

כזכור, הערב הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שב"כ, צה״ל ומשטרת ישראל אותרו ונעצרו המפגעים אשר ביצעו לפני כחודש את פיגוע המטען במעיין דני (עין בובין) אשר סמוך לישוב דולב שבבנימין במהלכו נרצחה רינה שנרב הי"ד ונפצעו אביה ואחיה. המפגעים, תושבי גזרת רמאללה ובנימין הינם פעילי ארגון החזית העממית (חז"ע) אשר תכננו וביצעו את הפיגוע וכן חשודים בביצוע פיגועים נוספים בגזרה.

על פי השב"כ, בנוסף לערביד היו חברים בחוליה גם קסאם עא כרים ראגח שבלי, כבן 25, פעיל חז"ע, תושב כובר, היה עצור בעברו על מעורבותו בפעילות טרור. קסאם ייצר את החנ"מ אשר ממנו הורכב המטען, סייע בהרכבת המטען והיה שותף להפעלתו בשטח. יזן חסין חסני מג'מאס, כבן 25, פעיל חז"ע, תושב רמאללה, היה עצור בעבר על מעורבות בפעילות טרור עממי, והיה שותף מלא לתכנון הפיגוע וביצוע הפיגוע בפועל. חבר חוליה נוסף בשם נזאם סאמי יוסף אולד מחמד, כבן 21, תושב ביר זית, פעיל ארגון הסטודנטים של החז"ע באוניברסיטת ביר זית.

מטעם משפחתה של שנרב נמסר הערב כי, "לכל אורך הדרך היה לנו אמון מלא בכוחות הביטחון, ואנחנו מודים להם על המאמצים האדירים שהושקעו בלכידת הרוצחים. אנו קוראים לממשלת ישראל להעניק ביטחון מלא לכל מטייל בכל מקום, ולבנות חיים בכל מקום שבו ביקשו לקחת חיים; ומעם ישראל – להמשיך לחיות, לטייל ולהוסיף טוב בכל רחבי ארצנו האהובה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
12 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני הייתי הראשון לספר את דבר מעצרם, כשעדיין אסרו בשב"כ.
אני כשר הביטחון לשעבר יודע דברים שאתם לא יודעים.

ככה זה כשהמחבל יוצא חי מהנסיון מעצר….

חבל שלא מת

כן יאבדו כל אוייביך השם

תודה לאל

אחחח איזה תענוג לשמוע…
כן יאבדו כל אויביך ה'

שיוציאו ממנו את כל המידע החיוני ויחסלו אותו כמו כלב שוטה. ככה צריך להתנהג עם מחבלים ארורים.
ולעיתון הארץ המתחסד אולי כדאי לסדר לכתבים שלו פגישה עם המחבלים האלה שיראו להם קצת מטענים מפרי ידיהם…

המתחזה לליברמן . אתה הזוי כמוהו . אין לכם שום ידיעה ולא הייתה לכם .וגם לא תהיה לכם . אתם מחרתתים

משמח לשמוע!
רק נקווה שהשמאלנים ומנדלבליט לא ישתוללו לנו עכשיו…

משום מה אני ממש לא "חושש" לחייו… שיישרף בסבל יחד עם העם הדוחה שלו.

היום זה הוא, מחר זה אנחנו.

היום זה היום, אנחנו זה אנחנו.
(כך צריך לעשות לכל המחבלים הכלואים בישראל)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו