צילום: דובר צה"ל

משרד המשפטים פתח בבדיקת נסיבות פציעתו של המחבל מ'עין בובין'

היחידה לבירור תלונות נחקרים במשרד המשפטים הודיע כי תפתח בחקירה בעקבות הדיווחים לפיהם ראש החולייה שרצחה את רינה שנרב הי"ד, מאושפז במצב אנוש בבית החולים. במסגרת הבדיקה נאספים בשלב זה חומרים רלוונטיים

היחידה לבירור תלונות נחקרים במשרד המשפטים (המבת"ן) הודיע היום (ראשון) כי לאור הדיווחים לפיהם ראש החולייה שרצחה את רינה שנרב הי"ד, המחבל סאמר מינא סלים ערביד, מאושפז במצב אנוש בבית החולים. פתחה היחידה בבדיקה לגבי האירוע במסגרת הבדיקה נאספים בשלב זה חומרים רלוונטיים.

המבת"ן הוא גוף במשרד המשפטים, העוסק בבירור תלונות על התנהגות בניגוד לדין או באופן בלתי ראוי מצד גורמי שירות הביטחון הכללי, במהלך החקירות הנערכות על ידם, ומתן המלצות בדבר האמצעים הראויים להינקט כתוצאה מבירורים אלה.

המבת"ן הוקם בשנת 1992, מתוקף החלטת ממשלה ומתוך רצון לייסד גוף ייעודי שייתן מענה לתלונותיהם של מי שנחקרו בשב"כ ואשר סבורים כי חוקריהם פעלו בניגוד לדין או באופן בלתי ראוי.

החל משנת 2014, ועל מנת לחזק את מעמדו כגוף עצמאי ובלתי תלוי ולהגביר את האמון הציבורי בו, פועל המבת"ן כיחידה בתוך משרד המשפטים, הכפופה מבחינה ניהולית למשרד, ועובדיו הם כולם אנשי משרד המשפטים.

כזכור, אמש דיווחנו כי ראש החולייה שרצחה את רינה שנרב הי"ד, המחבל סאמר מינא סלים ערביד, מאושפז במצב אנוש בבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים. על פי דיווח ב'הארץ' שציטט מקור המעורה בפרטים אמר כי שב"כ קיבל אישור מגורם משפטי לחקור את העצור סאמר ערביד באמצעים חריגים, ובמהלך אותה חקירה הוא הוכה ופונה לבית החולים עם חשש ממשי לחייו, כעת הוא מורדם ומונשם.

מהשב"כ נמסר כי "במהלך חקירתו של ראש תשתית הטרור שביצעה את פיגוע המטען במעיין עין דני שבו נרצחה רינה שנרב ז"ל, הנחקר דיווח כי אינו חש בטוב. בהתאם לנוהלים, הועבר לבדיקות וטיפול רפואי בבית חולים". עוד אמרו בשב"כ כי חקירת תשתית הטרור עדיין מתנהלת, "ולא ניתן למסור פרטים נוספים". יצוין כי לפי הודעת השב"כ מוקדם יותר, במהלך החקירה הוסגר מטען נוסף שהיה ברשות התשתית.

המחבל, סאמר מינא סלים ערביד , כבן 44, תושב רמאללה, מבכירי החז"ע בגזרת רמאללה, בעברו היה עצור מס' פעמים על מעורבותו בפעילות טרור צבאית, בכלל זה פעל תחת ראש החז"ע ברמאללה בזמן האינתיפדה השנייה בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים ואף היה מבוקש מספר שנים. ערביד עמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעיין.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ימח שמוווווו
חבל שלא הרגו אותו וזהו!!!
ערב רב… עוד יש להם זמן וכסף לבזבז על חקירה… רוצח שפל!!!

גם אני דן אותו.

למוות.

בני מות המחבלים הללו.
להשאיר אותם בחיים פירושו להזמין את הפיגוע / רצח הבא.

זריז?! אם משרד המשפטים, היה מזדרז ככה לבדוק מי המדליף הסדרתי של כל החקירות, היינו היום, בממשלת ימין חזקה ורחבה!!! אבל…. החונטה המשפטית ויפי הנפש והבלורית, מעוניינים בשמאל, אשר על כן יבררו מי הדליף בעוד שנתיים אם בכלל!!!

חזק וברוך, יבורכו ידיהם של חוקרי הש"בכ

פרשיית אלאור אזריה 2 בדרך…

לפתוח בחקירה למה הוא עדיין חי.

כל הכבוד למשרד המשפטים שמוסיף… המון הרתעה למחבלים.. פשוט ביזיון ובושה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו