המחבל סאמר מינא סלים ערביד המחבל סאמר מינא סלים ערביד (צילום: רשתות ערביות)

ביהמ"ש: שיפור במצב המחבל שרצח את רנה שנרב – "חקירתו תחודש"

בית המשפט הצבאי דחה את בקשת סנגוריו של ראש חוליית הטרור להשתחרר וקבע כי הוא יישאר במעצר: "הונחה בפני תשתית ראייתית איתנה לכך שהחשוד מעורב במספר פיגועים קשים ובגרימת מותה של הנערה". השופטת המליצה לאפשר לאישתו לבקרו

בית המשפט הצבאי בעופר דחה היום (רביעי) את בקשת עורכי הדין של המחבל סאמר ערביד, אשר חשוד כי עמד בראש החוליה שביצעה את הפיגוע בדולב בו נרצחה רינה שנרב הי"ד, לשחררו ממעצר. השופטת הצבאית עדכן כי חל שיפור הדרגתי במצבו הרפואי של האסיר וייתכן ובשב"כ יוסיפו לחקור אותו בימים הקרובים.

"שקלתי את העובדה כי הונחה בפני תשתית ראייתית איתנה לכך שהחשוד מעורב במספר פיגועים קשים ובגרימת מותה של הנערה. בהתאם לתיעוד הרפואי מדובר במצב רפואי זמני שאמור להתבהר בימים הקרובים, בנוסף עולה כי חל שיפור הדרגתי במצבו וייתכן כי בימים הקרובים ניתן יהיה לשוב ולחקור אותו", אמרה השופטת בדיון.

השופטת אישרה ביקור נוסף של אישתו של המחבל, לאחר שאתמול הגיעה אשתו לבקרו בבית החולים למשך 5 דקות. בחוות הדעת המליצה השופטת לגורמי החקירה והשב"ס לאפשר את הביקור בשל החמרה במצבו. במקביל הורתה לגורמי החקירה להעביר באופן מיידי לנציגי ההגנה את החומר הרפואי העדכני של החשוד.

לאחר חקירת שב"כ: ראש החוליה שרצחה את רינה שנרב במצב אנוש

 

ערביד אושפז במוצאי שבת במצב קשה מאוד בעקבות חקירתו בשירות הביטחון הכללי. הובהל לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. בשב"כ מסרו בתגובה כי "במהלך חקירתו של ראש תשתית הטרור שביצעה את פיגוע המטען במעיין עין דני שבו נרצחה רנה שנרב הי"ד, הנחקר דיווח כי אינו חש בטוב. בהתאם לנהלים, הועבר לבדיקות וטיפול רפואי בבית חולים".

גורם ביטחוני אמר כי המחבל נעצר ללא הפעלת כוח, והועבר לידי השב"כ ללא שום פגיעה גופנית. הוא הוגדר כ"פצצה מתקתקת" בשל מידע על מטען חבלה נוסף שעלול לשמש לפיגוע, ובשב"כ פעלו בהתאם לאישור חריג לחקירות צורך – כלומר הפעלת לחץ פיזי כדי לחלץ ממנו את המידע שיכול למנוע את הפיגוע.

בתוך כך, סוכנות הידיעות הפלסטינית SAFA דיווחה היום כי משרד הבריאות הפלסטיני פנה אתמול למועצה הבינלאומית של ארגון הצלב האדום, במטרה שיפעיל לחץ על ישראל בפרשת נסיבות פציעתו של ערביד. בפנייה דרשה הרשות לאפשר לצוות פלסטיני רפואי לבקר את החשוד המבוקש. במשרד הבריאות הפלסטיני טענו כי ערביד "עונה בחריפות" במהלך החקירה והמעצר.

מוקדם יותר השבוע, הרשימה המשותפת שלחה מכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובו ביקשה לפתוח בחקירה מיידית. במכתב טענה כי המחבל נעצר ביום רביעי שעבר במצב בריאותי טוב ובמהלך החקירה הוא עונה באכזריות עד שאושפז בבית חולים במצב אנוש. חברי הרשימה דרשו כי היועמ"ש יבדוק את הדיווחים לפיהם שב"כ קיבל אישור ממשרד המשפטים להשתמש בעינויים שלא כחוק נגד ערביד.

 

משרד המשפטים פתח בבדיקת נסיבות פציעתו של המחבל מ'עין בובין'

 

כזכור, היחידה לבירור תלונות נחקרים (המבת"ן) החלה השבוע בבדיקה לגבי האירוע. "במסגרת הבדיקה נאספים בשלב זה חומרים רלוונטיים", נמשר ממשרד המשפטים. המבת"ן הוא גוף במשרד המשפטים, העוסק בבירור תלונות על התנהגות בניגוד לדין או באופן בלתי ראוי מצד גורמי שירות הביטחון הכללי, במהלך החקירות הנערכות על ידם, ומתן המלצות בדבר האמצעים הראויים להינקט כתוצאה מבירורים אלה.

המבת"ן הוקם בשנת 1992, מתוקף החלטת ממשלה ומתוך רצון לייסד גוף ייעודי שייתן מענה לתלונותיהם של מי שנחקרו בשב"כ ואשר סבורים כי חוקריהם פעלו בניגוד לדין או באופן בלתי ראוי. החל משנת 2014, ועל מנת לחזק את מעמדו כגוף עצמאי ובלתי תלוי ולהגביר את האמון הציבורי בו, פועל המבת"ן כיחידה בתוך משרד המשפטים, הכפופה מבחינה ניהולית למשרד, ועובדיו הם כולם אנשי משרד המשפטים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין מושג של עינוי יתר כלפי מי שנחשב לפצצה מתקתקת. עדיף שימות הוא ולא ימותו אחרים העומדים על הכוונת שלו.

זו תמונה של גרגמל ?

למה התמונה של הרשע הזה?

חבל שלא מת.
זה היה חוסך למדינת ישראל הון רב .
הוא היה מקבל כל חודש חשמל מים ביוב אוכל ספרים מכשרי כושר לימודים ביקורים ………………………..

אני מתפלאת עליכם איך שוב ושוב אתם חוזרים על אותו הדבר
אתם שמים תמונות של רשעים מרצחים
בשביל מה זה אתר חרדי?
צריך לשמור על העיניים לא רק מנשים
גם מתועבות כאלה
תחליפו תמונה בבקשה

יאללה ימח שמו שיגיד את כל הסודות ויתעופך לעזזל

אסור להסתכל בפני רשע

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו