אחרי 11 שעות: הסתיים היום הראשון לשימוע של נתניהו

כצפוי, השימוע לווה בשלל הדלפות בכלי התקשורת לפיהם פרקליטי נתניהו טענו כי "אם עבר עבירות, לא הייתה לו כוונה", עוד נטען כי הדרישות של שרה ויאיר מאלוביץ' היו על דעתם בלבד ועורכי הדין ניסו להוכיח חוסר תיאום בינו לבין אלוביץ'

היום הראשון לשימוע בתיקי נתניהו: לאחר כאחת עשרה וחצי שעות הסתיים השימוע בתיקי ראש הממשלה, במהלכה השמיעו פרקליטי ראש הממשלה בפני היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן ובכירי הפרקליטות ומשרד היועץ המשפטי לממשלה, את טענותיהם לגבי תיק 4000. גם יעסוק השימוע בתיק 4000 ובתחילת השבוע הבא יתקיים השימוע בתיקים 1000 (תיק המתנות) ו-2000 (תיק נוני מוזס).

ב'חדשות 13' דווח כי עורכי דינו של נתניהו טענו בשימוע כי "אם נתניהו עבר עבירות, לא הייתה לו כוונה או מודעות", זאת בהתייחסות לתיק 4000. טענותיהם של הפרקליטים מתייחסות בעיקר לעניין הכוונה והם טוענים בנוסף כי "אי אפשר ללכת במנהרת הזמן אחורה חמש שנים ולהגיד שעבר עבירה תקדימית".

על פי הדיווח של אביעד גליקמן, הפרקליטים טענו עוד כי אחד העדים המרכזיים בתיק טען בעדותו ש-90% מבקשות נתניהו לסיקור כזה או אחר התמוססו – ולכן אין פה עניין מבחינתם של תן וקח. הטענה השלישית שהם מעלים היא שאבי ברגר, מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת בתקופתו של השר ארדן ופוטר על ידי נתניהו בכלל לא התנגד לעסקת בזק-yes אלא לא אישר אותה בגלל שרצה שיהיה לו "נשק" נגד רפורמה טלפונית של בזק.

ב'כאן חדשות' דווח כי לטענת נתניהו, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ועד המדינה שלמה פילבר פעל על דעת עצמו. עוד נטען כי הפניות לשאול אלוביץ' בעניין הסיקור באתר וואלה נעשו על ידי רעיית ראש הממשלה, על ידי היועץ לשעבר ניר חפץ ואולי על ידי בנו יאיר, ולא על ידי נתניהו עצמו. טענות של חוסר ידיעה צפויות להישמע גם בשבוע הבא, בהמשך השימוע, במסגרת תיק 1000 – תיק המתנות.

על פי תמר אלמוג הפרקליטים הוסיפו כי נתניהו לא יזם את ההטבות לבזק ורק אישר המלצות של גורמים מקצועיים. בעניין זה שאלו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן ובכירים נוספים שאלות הרחבה בנוגע לרמת ידיעתו ומעורבתו של נתניהו בפעולות הרגולטוריות לטובת בזק.

ב'חדשות 12' דווח כי צוות ההגנה של נתניהו הגיע לשימוע היום עם מסמך מפורט, בן מאות עמודים. במסמך הזה הם הביאו פרוטוקולים של הרשות להגבלים ושל מועצת הכבלים והלוויין. במסמך הזה גם נשענים על מחקר שביצע ניצב בדימוס אבי וייס ומביאים שם בין היתר גם דברים שאמר מנכ"ל משרד התקשורת המודח אבי ברגר, עוד לפני שהחלה החקירה וטענו כי אמר בחקירתו דברים הפוכים ממה שטען בעבר.

על פי אמנון אברומביץ, צוות ההגנה של נתניהו מנסה למעשה להוכיח שלא הייתה סינרגיה בין ראש הממשלה ושר התקשורת דאז לשאול אלוביץ', הבעלים לשעבר של חברת בזק ואתר וואלה, כלומר שכל אחד מהם פעל לכאורה את פעולותיו – בלי קשר וזיקה לאחר. עודד דווח כי בשימוע ניסו לנתץ את הלוגיקה הבסיסית לפיה יכול להיות אישום של שוחד בתיק שמרכזו עוסק בתקשורת ובסיקור.

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר הערב כי, "פרקליטיו של ראש הממשלה, שהכינו את התשובות לשימוע ביסודיות רבה, ממשיכים להעלות גם בשעה זאת שורה ארוכה של טיעונים שנתמכים בראיות רבות, חלקן חדשות, שסותרים לחלוטין את הטענות בכתב החשדות".

בתגובה לידיעה של אביעד גליקמן ב'חדשות 13' דנמסר מטעם עורכי הדין של ראש הממשלה כי, "לא היה ולא נברא. הידיעה לפיה פרקליטי נתניהו אמרו שאם ראש הממשלה עבר עבירה, לא היתה לו כוונה – היא שקרית. לא אמרנו שום דבר כזה וראש הממשלה נתניהו לא עבר שום עבירה".

את ראש הממשלה מייצגים בשימוע פרקליטיו, יוסי אשכנזי (שותף במשרד הרצוג פוקס-נאמן) ועמית חדד, בתגבור עורכי דין ממשרדיהם, וכן עורכי הדין רם כספי וישראל וולנרמן, שהצטרפו לאחרונה לצוות ההגנה. במהלך ארבעת ישיבות השימוע יקבלו הסנגורים הזדמנות לשכנע את היועמ"ש כי לא נכון להגיש שלושה כתבי אישום נגד נתניהו.

עו"ד עמית חדד העומד בראש צוות ההגנה מסר עם הגעתו לשימוע כי הוא סבור שכתב האישום יתבטל. "אנחנו הולכים להציג גם את הראיות שכולם מכירים וגם ראיות חדשות", אמר חדד. "אנו מאמינים בהליך השימוע ויודעים שבסופו של יום שלושת התיקים חייבים להיסגר". לבסוף הבהיר הפרקליט: "עסקת טיעון לא על הפרק".

בכיר נוסף בצוות ההגנה של נתניהו, עו"ד רם כספי, מסר הצהרה לתקשורת בעת הגעתו למקום. "לבקשת מר נתניהו הסכמתי לשמש כיועץ חיצוני ועצמאי לצוות ההגנה בכל הקשור להליכי השימוע", אמר כספי. "יש לי אמון מוחלט ובלתי מסויג, לא רק במערכת המשפט בישראל אלא גם באלה העומדים בראש מערכת האכיפה ובראשם פרקליט המדינה שי ניצן והמשנה לפרקליט המדינה ענת בן ארי".

"בהכירי אישית את נציגי המדינה, אין לי ולו ספק קל שבמסגרת הליכי השימוע היועמ"ש יגבש את החלטותיו באורח מקצועי וענייני תוך התעלמות מוחלטות מרעשי הרקע", הוסיף כספי. "מהפגנות בוטות ומיותרות ומלחצים תקשורתיים. אני מייחס חשיבות רבה לשימוע ולאור החומרים המצויים ברשותי וצוות ההגנה אני סבור שקיים בסיס מוצק לשנות את פני הדברים כפי שהם עולים מכתב החשדות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי המסכן לא היתה לו כוונה לעהור עבירות הוא לא מבין האידיוט בדברים האלה איך יהיה ראש ממשלה.40 אחוז מהעברינים במדינה חפים מפשע כי לא התכונו יצא להם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו