Miriam Alster/FLASH90

בדרך לפריימריז? רה"מ ניפגש עם יו"ר מרכז הליכוד; סער: "הדברים ברורים"

ברקע הדיווחים על הליכה לפריימריז בזק בליכוד, ראש הממשלה הסביר בישיבת סיעת הליכוד כי המהלך נועד "להסיר את הדיבור על פוטש במפלגה מסדר היום". גדעון סער התייחס לציוץ הדרמטי שפירסם לפיו הוא מוכן להתמודדות בפריימריז ואמר: "הדברים ברורים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניפגש הערב (חמישי) עם יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ במטרה לבחון את האפשרות לקיום פריימריז בזק לראשות המפלגה. ראש הממשלה אמר מוקדם יותר היום במהלך ישיבת סיעת הליכוד כי צריך להוריד את נושא הפוטש מסדר היום וכדי שזה יקרה צריך לערוך פריימריז לראשות המפלגה.

בעקבות הדברים מסר חה"כ כץ כי "אני לא רואה שום צורך בקיום פריימריז לראשות הליכוד, שכן מנהיגותו של נתניהו בלתי ניתנת לערעור – ואף אחד בליכוד לא יעז לצאת כנגדו. הערב אדון עם ראש הממשלה בנושא, נטכס עצה, ובמידה והוא סבור שיש לקיים פריימריז – נעשה זאת בהליך מהיר נקי ודמוקרטי". מאוחר יותר סיפר כי שמע על הפגישה עם רה"מ דרך התקשורת "נשמע מה יש לו להגיד", הוסיף.

בתוך כך, חבר הכנסת גדעון סער לא חוזר בו מהודעתו הדרמטית כי יתמודד מול נתניהו בפריימריז על ראשות הליכוד. כשנשאל בפתח ישיבת סיעת הליכוד על הציוץ שפרסם זמן קצר לאחר שבליכוד אישרו את הפרסום לפיו נתניהו שוקל להקדים את הפריימריז בליכוד כדי לבצר את מעמדו במפלגה, בו הכריז "אני מוכן", כשכוונתו להתמודדות מול נתניהו לראשות הליכוד, הסביר "הדברים ברורים מאליהם", והוסיף: "כשיהיה צורך להרחיב מעבר לכך, בהתאם להחלטות שיתקבלו ככל שיתקבלו – נרחיב", אמר סער.

לפי דיווח ב'חדשות 12' במהלך הישיבה, נשאל נתניהו על ידי חברת הכנסת ציפי חוטובלי אם החליט באופן סופי על הליכה לבחירות מקדימות במפלגה, והשיב כי הוא עדיין שוקל את המהלך. כשהשר יובל שטייניץ הביע את דעתו כי "פריימריז לראשות המפלגה יהיו גול עצמי", הסביר נתניהו: "כחול לבן בונים על פוטש, צריך להוריד את זה מסדר היום".

בפתח ישיבת סיעת הליכוד, נשא נתניהו דברים קצרים לתקשורת. בהם אמר כי "אנחנו נמצאים במאמץ גדול, אני עושה אותו בימים האחרונים, לנסות להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. זה מה שהבוחר החליט וזה מה שנכון. זה דבר מובן מאליו".

ראש הממשלה הוסיף: "לדמוקרטיה יש דרך לבטא את עצמה וזה בהחלטות הציבור בבחירות. למעלה ממיליון איש בחרו בי להנהגת הליכוד ולראשות הממשלה. עוד מיליון אזרחים הוסיפו את תמיכתם דרך מפלגות אחרות שגם תמכו בי. זה לא מספיק כדי להרכיב ממשלה ואין ברירה אלא לעשות את רצון העם ולהקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. גנץ מנסה לברוח מזה וגם לשנות את ההליך הדמוקרטי. אנחנו צריכים ללכת יחד, אם נלך יחד נראה ישועות לעם ישראל בעת הזאת".

צפו: נתניהו – "הם בונים על פוטש, צריך להוריד מסדר היום"

מוקדם יותר אמר ראש הממשלה כי הוא נערך לאפשרות של בחירות בסיבוב שלישי ומתכנן ביממה האחרונה אפשרות של פריימריז בזק לראשות המפלגה בכדי לקבע את מעמדו כיו"ר המפלגה באם יתקיימו בחירות חדשות.

נתניהו כבר ערך שיחות בנושא, כדי לוודא שהדבר אפשרי. ברצונו להגיע לתקופת 21 הימים, בה כל חבר כנסת יוכל לנסות להרכיב ממשלה, כיו"ר הליכוד הבלתי מעורער. אם אכן יחליט לקיים פריימריס, הם ככל הנראה יתקיימו בשבועות הקרובים.‎

בהודעת הליכוד נאמר כי נתניהו שוקל אפשרות לקיים פריימריז בזק לראשות הליכוד. מטרת המהלך היא ניפוץ אשליית ״המרד בליכוד״ שלו מייחלות מפלגות אחרות, דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות.

בתגובה להודעה, ובניגוד לסער מיהר שר החוץ ישראל כ״ץ להצהיר כי יתמוך בנתניהו במידה שיתקיימו פריימריז במפלגה. ״אם בגלל סרבנות כחול לבן ופסילתם את נתניהו מלכהן כראש ממשלה יגזר על הציבור לקיים בחירות נוספות, הליכוד כולו יתאחד סביב נתניהו כמועמדו לראשות הממשלה", הודיע כ"ץ. מנגד, ח״כ מיכל שיר הודיעה: ״אתמוך בגדעון סער אם יתמודד״.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו