הצהרת נאמנות: אחרי שסירבו אתמול, ראשי הסיעות החרדיות חתמו לנתניהו

ראשי בלוק הימין שינו את דעתם והתחייבו להמליץ על נתניהו בפני הנשיא גם ב-21 הימים המכריעים. דרעי: "אני לא מודאג מבחירות נוספות". גורם מעורה ל'חדשות JDN': אלקין הנחית את זה אתמול וסירבו, אחרי ההדלפה נתניהו נלחץ ולא היה ברירה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש הערב (חמישי) מראשי סיעות מפלגות הימין שיחתמו על מסמך שלפיו הם יתמכו בו לראשות הממשלה גם אחרי החזרת המנדט לנשיא, במסגרת 21 הימים שבהם המועמדים יצטרכו לאסוף 61 חתימות של ח"כים שיתמכו בהם. ש"ס ויהדות התורה חתמו על המסמך, בימינה טרם עשו זאת.

יו"ר שס השר אריה דרעי אמר הערב לאחר החתימה כי, "הודעתי לפני הבחירות כי שס תתמוך בנתניהו ונתמוך בו גם ב-21 הימים שלאחר החזרת המנדט. אי אפשר לזלזל בשני מליון איש שביקשו ובחרו את נתניהו כראש הממשלה ואי אפשר לפסול מפלגות לגיטימיות. אני לא מודאג מבחירות נוספות. שס תתחזק גם בהן. אני מקווה שההיגיון יגבר ותקום ממשלת אחדות".

גורם המעורה בפרטים הסביר בשיחה עם 'חדשות JDN' כי השר זאב אלקין "הנחית" אתמול במהלך הפגישה של ראשי הסיעות עם ראש הממשלה נתניהו כי הוא מעוניין שיחתמו שיתמכו בו גם ב-21 אחרי שגנץ נכשל בהרכבת הממשלה, ראשי המפלגות החרדיות וימינה סירבו לקבל את התכתיב הפתאומי. "אחרי שהדבר דלף לתקשורת, נתניהו נלחץ, בצדק, ודרש את החתימות האלה".

ב'חדשות 12' דווח אמש כי ראשי בלוק הימין סירבו להתחייב להמשיך להמליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשות הממשלה, אם חבר הכנסת בני גנץ ייכשל בהקמת ממשלה, וישראל תיכנס לתקופת 21 הימים שאחריהם אם לא קמה ממשלה – תיערך מערכת בחירות שלישית.

את הבקשה העלה השר זאב אלקין במהלך הפגישה של ראשי סיעות הגוש הבוקר בלשכת ראש הממשלה. יו"ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ', אמר לנתניהו, "קודם תחתים את כל חברי הליכוד". יו"ר יהדות התורה, סגן השר יעקב ליצמן אמר, "למה עכשיו"? גם ח"כ גפני אמר כי הבקשה הגיעה בשלב מוקדם מדי.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכותרת לא מדוייקת. דרעי לא סירב מלכתחילה.
הייתם צריכים לכתוב " ראשי הסיעה החרדית"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו