Yonatan Sindel/Flash90

רגע לפני הפיצול: מחלוקת ב'ימינה' על חתימת תמיכה בנתניהו

רגע לפני פיצול בין הבית היהודי-האיחוד הלאומי לימין החדש, מחלוקת סביב החתימה על מסמך ההתחייבות להמליץ על נתניהו בפני הנשיא גם ב-21 הימים המכריעים. השר פרץ: "נמשיך לתמוך בנתניהו גם ב-21 הימים שלאחר החזרת המנדט"

לאחר שראשי המפלגות החרדיות חתמו אתמול על מסמך שלפיו הם יתמכו בו לראשות הממשלה גם אחרי החזרת המנדט לנשיא, במסגרת 21 הימים שבהם המועמדים יצטרכו לאסוף 61 חתימות של ח"כים שיתמכו בהם. היום (שישי) נודע כי במפלגת 'ימינה' קיימת מחלוקת בנושא. ב'מעריב' צוטט גורם במפלגה שאמר כי, "אין צורך לחתום על המסמך, זו דרישה ילדותית. אמרנו בעבר שאנו מחוייבים לגוש ואנחנו ממשיכים להיות מחוייבים".

על פי דיווח של עטרה גרמן ב'סרוגים', יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ הסכים לחתום על המכתב, מבחינת יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' התמיכה היא בסיסית ואינה צריכה הוכחה. מנגד, ראשי הימין החדש ח"כ נפתלי בנט ויו"ר 'ימינה' ח"כ איילת שקד טרם החליטו אם הם מסכימים לחתום על המסמך.

עוד דווח כי בעוד שבימינה טענו כי הסיבה שלא חתמו עד כה על מכתב התמיכה בנתניהו, היא כי לא הגיעה בכלל בקשה כזו, לסרוגים נודע כי זו הועברה אתמול מידי השר זאב אלקין, לטיפול איילת שקד כיו"ר הסיעה. במהלך ההשבעה במליאה, ניגש אלקין לשקד, כשעמדה יחד עם בנט וסמוטריץ' וביקש מהם שיחתמו. הם דחו את הבקשה עד לאחר דיון של הארבעה על כך ביום ראשון, לאחריו יכולה ההחלטה להשתנות.

 

הצהרת נאמנות: אחרי שסירבו אתמול, ראשי הסיעות החרדיות חתמו לנתניהו

 

גורם המעורה בפרטים הסביר אמש בשיחה עם 'חדשות JDN' כי השר זאב אלקין "הנחית" אתמול במהלך הפגישה של ראשי הסיעות עם ראש הממשלה נתניהו כי הוא מעוניין שיחתמו שיתמכו בו גם ב-21 אחרי שגנץ נכשל בהרכבת הממשלה, ראשי המפלגות החרדיות וימינה סירבו לקבל את התכתיב הפתאומי. "אחרי שהדבר דלף לתקשורת, נתניהו נלחץ, בצדק, ודרש את החתימות האלה".

יו"ר הבית היהודי ח"כ רפי פרץ התייחס היום לנושא בציוץ בטוויטר וכתב כי, "בשיחה הבוקר עם אנשי נתניהו והליכוד הודעתי שאנחנו תומכים בנתניהו ובבלוק הימין ונמשיך לתמוך גם ב-21 הימים שלאחר החזרת המנדט. אנחנו חושבים שממשלת אחדות רחבה זה צו השעה ומאמינים שזה בהחלט אפשרי".

בתוך כך, סיעת 'ימינה' תתפצל בשבוע הבא לשתי מפלגות. הבית היהודי-האיחוד הלאומי והימין החדש. לאחר אישור המהלך בוועדה המסדרת, יפעלו בנט ושקד יחד עם מתן כהנא כסיעה נפרדת מזו של השרים רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ ושאר חברי מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי. הדיון בפיצול ואישורו יתקיימו ביום ראשון בוועדה המסדרת בכנסת בשעה 17:00 אחר הצהריים.

 

יישלפו סכינים? מפלגת ימינה מתפצלת – יקיימו מו"מ משותף

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו