צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

עובדי הפרקליטות יעברו פוליגרף? עזרו לשר המשפטים להכריע

שר המשפטים אמיר אוחנה פרסם כעת פנייה לציבור הרחב בחשבון הפייסבוק שלו בשאלה: ״האם לדעתכם יש מקום לחייב את עובדי הפרקליטות ומשרד המשפטים החשופים למידע רגיש שבסופו של דבר דלף לכלי התקשורת בבדיקת פוליגרף?״

שר המשפטים אמיר אוחנה פרסם היום (חמישי) פנייה לציבור הרחב בחשבון הפייסבוק שלו בשאלה: ״האם לדעתכם יש מקום לחייב את עובדי הפרקליטות ומשרד המשפטים החשופים למידע רגיש שבסופו של דבר דלף לכלי התקשורת בבדיקת פוליגרף?״.

בפוסט כתב השר אוחנה כי "במספר ראיונות שהיו לי, העליתי את הרעיון לפיו כדי לטפל בחשד להדלפות מגורמי אכיפת החוק, אני מציע שבעלי תפקידים רלוונטיים בפרקליטות ובמשרד המשפטים יעברו בדיקת פוליגרף, בדומה לבדיקות הפוליגרף שעוברים אנשי השב"כ, המוסד, הצבא והמשטרה".

אוחנה ציין כי סעיף 27 (א) לחוק העונשין מורה כי "עובד הציבור שמסר, ללא סמכות כדין, ידיעה שהגיעה אליו בתוקף תפקידו, לאדם שלא היה מוסמך לקבלה וכן מי שהגיעה אליו ידיעה בתוקף תפקידו כעובד הציבור, ולאחר שחדל מהיות עובד הציבור מסרה, ללא סמכות כדין, לאדם שלא היה מוסמך לקבלה, דינו – מאסר שלוש שנים", כך שאין המדובר בעבירה אתית או משמעתית – אלא בעבירה פלילית ממש.

"היות שבשיחותי עם גורמי הפרקליטות נתקלתי בהכחשה גורפת כי ההדלפות מגיעות מהפרקליטות, הייתי מצפה שדווקא הם ירימו את הכפפה ויבקשו לנקות את שמם הטוב ואת עננת החשד הרובצת מעליהם, אך עד כה לא נתקלתי בהרמת הכפפה, או בהיענות יוצאת דופן", כתב השר.

לבסוף כתב אוחנה כי הוא רוצה לשאול את דעת הציבור בשאלה – האם לדעתכם יש מקום לחייב את עובדי הפרקליטות ומשרד המשפטים החשופים למידע רגיש שבסופו של דבר דלף לכלי התקשורת בבדיקת פוליגרף? אוחנה אף ביקש שהעונים ינמקו את תשובתם.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברור שכן.
אם וובדי השב"כ והמוסד עוברים פוליגרף אז גם משפטנים שאינם יצורים מחומר אחר והם בעלי אינטרס אישי כמו כל יצור אנוש ומה שאסור לאחרים אסור גם להם

תענוג
לחנך את הפרקליטים שמרגישים חזקים כמו אלים.

בוודאי שכן. מי שהינו חלק ממערכת התובעת אנשים על הפרת אמונים…. לא יכול להיות נגוע …. איבד את זכותו ומעמדו לתבוע

כולל השופטים
עד אחרון עובדי הציבור
ו נ ב ח ר י ו

כן מוחלט.ויפה שעה אחת קודם

כן בטח!!! אני בעד פוליגרף לכוווולם גם חברי כנסת שרים חברי מועצה ראשי ערים על שחיתות ציבורית!!!
אבל אז כל הזבל ייצא החוצה ונגלה שהערב רב ששולטים במדינה שלנו (לב מלכים ביד השם) הם מושחתים.
אי אפשר לעשות גם לעיתונאים כי הם לא עובדי ציבור אבל גם שם היינו מוצאים שחיתות עיתונאית של כתבי חצר שחוטאים לאמת מתי שמתאים להם ובשביל מי שמתאים להם…
קיצור נ נח נחמ נחמן מאומן
צריך להאמין בהשם ובחסדיו הגדולים שיוציא מהשאול תחתיות ברוך השם שאנחנו רוצים להיות בקהל עובדי השם אשרינו חג שמייח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו