צילום: פלאש 90

ראש המוסד: "אנחנו מחסלים אנשי חמאס בחו"ל בלי חשבון"

ראש המוסד יוסי כהן בראיון נדיר, על קאסם סולימני: "לא בהכרח עשה את הטעות שתביא לחיסולו". חיסולים נגד בכירי חמאס בחו"ל: "מתבצעים לא מעט חיסולים, האויב כבר לא ממהר לייחס לנו חיסולים". וגם: לא פוסל התמודדות בעתיד על ראשות הממשלה

ראש המוסד יוסי כהן התייחס לראשונה לדיווחים כי ישראל ניסתה לחסל את הגנרל האיראני קאסם סולימני ואומר כי, "הוא עוד לא בהכרח עשה את הטעות שתכניס אותו למועדון היוקרתי של רשימת המחוסלים הפוטנציאליים של המוסד. הוא יודע מצוין שחיסול שלו הוא לא דבר בלתי אפשרי".

בראיון נדיר לקראת החג שהעניק לעיתון החרדי 'משפחה' נשאל אם החיסול של פאדי אל באטש במלזיה, לפני שנה וחצי, שעל פי פרסומים זרים בוצע על ידי המוסד, היה החיסול האחרון שביצע המוסד נגד בכירי חמאס בחו"ל. "מתבצעים לא מעט חיסולים, אבל האויב (כלומר חמאס, ד.ג.) שינה אסטרטגיה. הוא כבר לא ממהר לייחס לנו חיסולים, משיקולים שלו. אבל אם יש מישהו שמחסלים בלי חשבון – אלה אנשי חמאס בחו"ל", השיב.

בראיון לעיתונאים יוסי אליטוב ושמעון ברייטקוף התייחס גם לדיווחים בשנה האחרונה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו רואה אותו כיורש פוטנציאלי בתפקיד ראש הממשלה, כשהוא לא פובל את האפשרות. "אנשים אומרים לי שאני יכול להיכנס לנעלי נתניהו. אני בהחלט רואה את עצמי בהנהגה הישראלית גם בעתיד. אבל עוד לא החלטתי", כך כהן.

בכנס של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה התייחס לאחרונה ראש המוסד למצב במזרח התיכון, "בשבועות האחרונים התחוללה שורה של התקפות על מתקני דלק ומיכליות, הדיון בשאלה מי אחראי להתקפות הוא דיון חיוני, אבל אני אומר בוודאות כי איראן עומדת מאחורי התקפות אלו – הן אושרו על ידי ההנהגה האיראנית והוצעו לפועל על ידי משמרות המהפכה".

"איראן ממשיכה לראות בטרור כלי השפעה לגיטימי", אומר כהן. "המוסד ואגף המודיעין לוקחים חלק עמוק בחשיפת מזימות איראניות ופועלים שכם אל שכם עם ארגוני המודיעין המובילים בעולם. להבערת האש במפרץ הפרסי מצטרף משהו חמור בהרבה – איראן מגדילה את היקף הפקת האורניום".

כהן התייחס גם לאינטרסים האיראניים בסוריה ולבנון: "ההתבססות האיראנית בסוריה מתסיסה את כל האזור. לא נוכל להסכים כי סוריה תהיה מחנה לוגיסטי להתבססות האיראנית. המוסד מזהה שינוי מגמה, איראן וחיזבאללה מבקשות להעביר את הבסיסים לצפון סוריה. מדינת הארזים היא מדינה ששבויה בידי טרור. לבנון הופכת לאתר איראני התקפי כנגד ישראל ובעת מלחמה עלולה לבנון להיפגע. אחד מהיעדים המרכזיים של המוסד הוא לצמצם עד כמה שניתן את השפעת איראן על האזור."

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו