דאגה בישיבת 'בית מתתיהו': הגר"ב ויסבקר אושפז בעקבות אירוע מוחי קל

דאגה בישיבת 'בית מתתיהו' בבני ברק: ראש הישיבה הגאון רבי ברוך ויסבקר שליט''א פונה הלילה לבית החולים שיבא בתל השומר, בעקבות אירוע מוחי קל שעבר. בישיבה נאמרו היום פרקטי תהילים לרפואתו. התפללו: הגאון רבי ברוך בן צביה לרפו''ש

ראש ישיבת 'בית מתתיהו' שבבני ברק, הגאון רבי ברוך ויסבקר שליט"א, פונה הלילה לבית החולים שיבא תל השומר בעקבות אירוע מוחי קל שעבר. כעת מצבו דל ראש הישיבה מוגדר כטוב. בישיבת 'בית מתתיהו' שבראשותו החלו באמירת תהילים היום לקרוע שערי שמים לרפואתו.

הגר"ב ויסבקר כבר תקופה שהינו לא בקו הבריאות, כאשר הוא זקוק לרחמי שמים מרובים, בישיבתו בבני ברק כל יום אומרים פרקי תהילים לאחר התפילות להחלמתו המהירה.

נא הרבו בתפילה עבור הגאון רבי ברוך בן צביה לרפו"ש.

כזכור, הגר"ב שחלה במחלה הקשה, פנה לאחרונה במכתב מיוחד לתלמידי הישיבה ובו הוא מגולל את אשר עובר עליו בתקופה האחרונה ומבקש מתלמידיו להפסיק מיידית את העישון. "הנני מוצא לחובה לפנות אליכם בשעה קשה זו, כאשר הלב פתוח לקבל. אפתח בתודה רבה מאוד על תפילותיהם וחיזוקיכם לזכותי. אנא, הוסיפו והרבו תורה, תחינה ובקשה שרופא חולי ישראל ירפא את החולי שפגע בי לע"ל, יסיר ויסלק את הנגע לחלוטין".

במכתב שנחשף לראשונה ב'חדשות JDN' הוא מוסיף כי, "הרופאים סיפרו שבשנים האחרונות מצאו תרופה חדשה שנקראת ביולוגית, במקום הכימותרפית. תרופה זו יותר יעילה וגם בהיותה טבעית אין בה תופעות לוואי קשות. היעילות של התרופה החדשה תלויה בהתאמה למטופל וצריך לעשות בדיקה. נעשו בדיקות בביה״ח ולא נתקבלה תשובה חיובית".

"בתחילת שבוע זה נפגשתי עם הרופא האחראי על הטיפול. שאלתי אותו איך הוא מסביר שאין תשובה חיובית לטיפול, תשובתו הייתה, "לנו ידוע רק על העישון שהורס בגוף את התשתית לטיפול הביולוגי". כיוון שבביתי לא מעשנים ובבית הורי ז"ל לא עישנו, הוא מעלה על דעתו שבימי נעורי לא הייתה מודעות לנזקים שמביא העישון, לכן עישנו באופן חופשי גם באולמות, גם בבתי מדרש וחדרי אוכל ציבורי. ההסתברות היא שהחשיפה לעישון הסביבתי שהיה נפוץ אז, הוא עשה את הקלקול".

"עתה פונה אני לכל אחד מרבני הישיבה היקרים, חוסו על נפשותיכם. העישון מביא את המחלה עצמה לע"ל. המעשן דוחה, אני אפסיק לעשן כשאתחתן. אולם אתם שומעים על נזק שנשאר לע"ל בגופו של המעשן".

הגר"ב ויסבקר מוסיף במכתבו: "יש להניח שבס"ד ימשיכו לפתח את התרופות הביולוגיות זו שעישן לא יוכל להתרפא מהם. חוסו עליכם ועל בני ביתכם. לא סיגריות ולא אלקטרוניות. דעת המומחים כפי שמתפרסם, שהאלקטרוניות מזיקות באותה מידה. קחו אחריות על עצמכם, החליטו ותבצעו – מהיום הפסקנו לעשן".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו