בלעדי: תמונה נדירה של האדמו"ר מאוטיניה מלפני כמאה שנה

תמונה נדירה ביותר של האדמו"ר מאוטיניה חיים הגר זצללה"ה, בו נראה בפתח ביתו, מוצעת בימים אלה למכירה בישראל. תצלומים של האדמו"ר הינם נדירים במיוחד שכן על פי אמונתו סירב להצטלם, וכל אימת שביקשו לצלמו הוא סירב לדבר

תמונה נדירה ביותר של אדמו"ר הצוה"ק בוצינא קדישא חסידא ופרישא רועה ישראל ציס"ע כמוה"ר חיים הגר מאוטיניא זצללה"ה, שנפטר בכ"ה כסליו שנת תרצ"ב, הגיעה לידי 'חדשות JDN' ומתפרסמת כאן לראשונה באופן בלעדי. מדובר על תצלום מוקדם בו נראה האדמו"ר רבי חיים הגר מאנטניאן בפתח ביתו בסביבות שנות ה־30 בקירוב.

תצלומים של האדמו"ר הינם נדירים במיוחד שכן על פי אמונתו סירב להצטלם, וכל אימת שביקשו לצלמו הוא סירב לדבר. התצלום שלפנינו יצא לאחר מותו. התמונה הנדירה מוצעת בימים אלה למכירה בבית המכירות הפומביות DYNASTY. המכירה תתקיים מיד לאחר חג הסוכות בבית המכירות, ביום שלישי, ל' בתשרי תש"פ, 29 באוקטובר 2019, בשעה 18:00 (שעון ישראל) עם כרוז.

האדמו"ר הקדוש רבי חיים הגר מאוטניה [תרכ"ב-תרצ"ב 1862-1931] שבגליציה המזרחית בנו של רבי ברוך הגר – האדמו"ר השני מויזניץ, נכדו של רבי פנחס מקוריץ. הוא גדל אצל סבו הגדול רבי מנחם מנדל הגר ה'צמח צדיק', וכבר בהיותו בגיל 13 הוסמך ע"י גדולי רבני גליציה [ביניהם רבי שלמה דרימר בעל ה'בית שלמה']. לאחר פטירת אביו בשנת תרנ"ג הקים את חצרו בעיירה הקטנה אוטיניה ועד מהרה חסידיו נמנו באלפים.

היה בעל ייסורים ועבר עשרות ניתוחים בשל חולשת גופו. מסופר כי לאחר שעבר סידרת ניתוחים שארכה מספר ימים ולבסוף כשעמדו לתפור אותו ביקשו הרופאים להרדימו לזמן ארוך. רבי חיים סירב וביקש שיביאו לו ספר זוהר, סיגריה ושידליקו נרות מעליו וביקש שלאחר חצי שעת לימוד יתחילו בתפירה ואכן הוא לא זז כל מהלך הניתוח ללא הרדמה כלל. הדבר היה לפלא בעיני הרופאים ועד מהרה נתפרסם בעיתונות המקומית.

מלבד כוחו בתורה, היה בעל תפלה ויודע נגן, והכניס נעימות והדגשות בנוסח התפילה של חסידות ויז'ניץ. כמו"כ הלחין ניגונים – כגון חלקו השני של הניגיון 'אודה לקל' של חסידות ויז'ניץ.

בזמן מלחמת העולם הראשונה נמלט לוינה, רוב דברי תורתו אבדו בזמן המלחמה, ולאחר המלחמה חזר לגליציה. נפטר בקרקוב בדרכו לוינה למטרת ניתוח בעת הדלקת נרות לאחר שסיים לברך ברכת 'שהחיינו' על הדלקת נר ראשון של חנוכה. לאחר פטירתו הדפיסו חסידיו את הספרים 'טל חיים' על התורה ו'נימוקי חיים' על הש"ס.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו