צילום: מארק ישראל / לע"מ

נתניהו העביר לפוטין בקשה רשמית להענקת חנינה לנעמה יששכר

לשכת ראש הממשלה מסרה כי נתניהו פנה לנשיא הרוסי בשמו ובשם הנשיא ריבלין, על מנת שיחון את הישראלית שנשלחה לשבע שנות מאסר וחצי. משפחת יששכר: "מודים לראש ממשלת ישראל על הנחישות כמדינאי והחמלה כאדם וכאב לילדים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר הערב (שלישי) בקשה רשמית בשמו ובשם נשיא המדינה ראובן ריבלין לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ובה הם מבקשים הענקת חנינה לצעירה הישראלית נעמה יששכר, הכלואה במדינה.

משפחתה של יששכר הודתה לראש הממשלה, "על הנחישות כמדינאי והחמלה כאדם וכאב לילדים". עוד נמסר: "אנו מקווים שמערכת היחסים הטובה של ראש הממשלה עם הנשיא פוטין תסייע להוציא את נעמה מהכלא הרוסי בימים הקרובים, לאחר שהוגש נגדה כתב אישום על עבירה שכלל לא ביצעה".

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר אתמול כי פוטין קיבל מנתניהו בקשה להעניק חנינה ליששכר. עם זאת, הוא הבהיר כי ישקול אותה "כשתגיע דרך הערוצים הדיפלומטיים".

במקביל, בתום הערכת מצב שקיימו בשב"ס יחד עם נציגי משרדי הממשלה הוחלט כי ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב יועבר לאגף בהשגחה בבית הכלא לצורך הבטחת שלומו. שר המשפטים אמיר אוחנה צפוי להכריע בימים הקרובים בעניינו של בורקוב, שנעצר בנתב"ג בדצמבר 2015. על פי ההערכה, אוחנה צפוי לאשר את הסגרתו של ההאקר לארצות הברית, למרות דרישת מוסקבה לבצע עסקת חילופי אסירים בינו לבין הצעירה הישראלית.

ריבלין שיגר אתמול מכתב רשמי לפוטין בעניינה של יששכר בת ה-26, שנעצרה לפני כחצי שנה. "מכובדי הנשיא, כידיד העם היהודי ומדינת ישראל אני פונה אליך בעניינה של נעמה יששכר", כתב ריבלין. "נעמה שגתה במעשיה והודתה בכך ועם זאת מדובר בבחורה צעירה, ללא עבר פלילי שעונש חמור כפי שנגזר עליה ישפיע השפעה הרסנית על חייה".

לפי הודעתו של נתניהו, ששוחח עם האם יפה ואמר לה כי הוא פנה אישית לפוטין בעניינה של נעמה, גורמי המשפט בישראל הבהירו חד משמעית שאין אפשרות למנוע את הסגרתו של בורקוב לאחר שבית המשפט העליון בישראל פסק שהוא בר הסגרה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו