צילום: פלאש 90

דיווח: ירדן הסכימה לדחות את פינוי מובלעת צופר בערבה

עבדאללה השני מלך ירדן הסכים לדחות את השבתה לידיו של מובלעת צופר בערבה התיכונה בעונה נוספת, עד חודש מאי 2020. לעומת זאת, טרם הושג הסדר על עתידה של מובלעת נהריים, שבה שוכן "אי השלום" ותחנת הכוח הישנה

עבדאללה השני מלך ירדן הסכים לדחות את השבתה לידיו של מובלעת צופר בערבה התיכונה, כך דווח ב'גלי צה"ל'. על פי ההסדר עם הארמון הירדני, יקבלו חקלאי צופר זכות שימוש בקרקע לעונה נוספת, עד חודש מאי 2020. לעומת זאת, טרם הושג הסדר על עתידה של מובלעת נהריים, שבה שוכן "אי השלום" ותחנת הכוח הישנה של פנחס רוטנברג. המגעים בנושא נמשכים בין משרד החוץ בירושלים לעמיתיו בירדן, בהנחייה ובפיקוח המועצה לביטחון לאומי (המל"ל).

על פי הסכם השלום עליו חתמו ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז״ל והמלך הירדני המנוח חוסיין ב-1994, מובלעות צופר ונהריים יינתנו לשימושם של חקלאים ישראלים למשך 25 שנה. בהסכם נקבע, כי השימוש יתחדש אוטומטית מדי שנה, אלא אם אחד הצדדים ירצה להפסיקו. בעקבות מתחים ביחסים בין רבת עמון לירושלים, הודיע המלך לפני שנה כי בכוונתו לצאת מהסדר המובלעות.

אלי ארזי, מחקלאי אשדות יעקב, המעבד את אדמתו בנהריים, אמר בתגובה לרזי ברקאי ורינו צרור בגלי צה"ל, כי לחקלאים בנהריים, בניגוד לצופר, יש בעלות פרטית על האדמה עשרות שנים לפני הסכם השלום. "המלך יכול למנוע מאיתנו כניסה לנהריים", אמר ארזי, "אבל לא לשלול את הבעלות וזכויות הקניין שלנו בקרקע".

 

חקלאים ישראלים פנו למלך עבדאללה: לקיחת האדמות מאיתנו היא אסון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו