Avshalom Shoshoni/Flash90

גנץ דחה את הצעת נתניהו: "נתחיל במשא ומתן לאחר לקבלת המנדט"

בכחול לבן הגיבו להצעה שקיבלו מהליכוד ומסרו כי, "התנהלותו של ראש הממשלה היוצא בפועל גם במהלך התקופה האחרונה מצביעה שדרכו אינה לאחדות אלא לחסינות". עוד הוסיפו: "קוראים לנתניהו להחזיר את המנדט ולבוא למשא ומתן ישיר"

ב'כחול לבן' דחו את ההצעה שהעביר לפני זמן קצר ראש בנימין נתניהו ליו"ר המפלגה בני גנץ: "יו"ר כחול לבן, חה״כ רא"ל (במיל') בני גנץ שוחח היום עם ראש הממשלה היוצא לבקשתו ושמע ממנו את הצעתו", נמסר מהמפלגה. גנץ כתב בטווטיר כי, "קיבלתי היום הצעה שאי אפשר שלא לסרב לה. נמתין לקבלת המנדט מהנשיא ונתחיל במשא ומתן רציני להקמת ממשלת אחדות ליברלית שתוביל לשינוי ותחזיר את התקווה לאזרחי ישראל".

מהמפלגה נמסר כי, "לצערנו, התנהלותו של ראש הממשלה היוצא בפועל גם במהלך התקופה האחרונה מצביעה שדרכו אינה לאחדות אלא לחסינות. גם היום הוא לא מוכן לבוא למשא ומתן ישיר, וגם היום הוא אינו מוכן להכיר בכך שרוב אזרחי ישראל בחרו בממשלת אחדות ליברלית, ללא הקיצוניים. זו הסיבה שכחול לבן היא הסיעה הגדולה בכנסת".

בכחול לבן תקפו בהודעתם את ראש הממשלה, "לא בכדי, הצעתו של ראש הממשלה היוצא אינה כוללת התייחסות לנושא החשוב ביותר- שמירה על טוהר המידות ושלטון החוק. גם בשבועות האחרונים, ממשיך נתניהו לצאת נגד מערכות אכיפת החוק, נגד התקשורת ונגד גורמים ממלכתיים ואינו נוהג במערכות אלו בכבוד הראוי".

"אנו מברכים על חלקים בהצעתו של ראש הממשלה, כמו הנכונות לדון בנושאי דת ומדינה וההכרה בצורך להכין תוכנית רב שנתית למערכת הביטחון. עם זאת, הקמת ועדות ודחיית קבלת ההחלטות לשלבים מאוחרים, מעלה חששות כי מדובר במתווה שמטרתו היא להקים ממשלה בראשות נתניהו, ולא לפתור את סוגיות היסוד".

"בעת הזו ובהתאם למצב הביטחוני, הכלכלי והמשפטי, הדבר הנכון למדינת ישראל ולעם ישראל הוא ממשלת אחדות רחבה וליברלית, עם קווי יסוד ברורים ביחס לנושאי ביטחון, טוהר המידות, דת ומדינה וכלכלה. לכן, אנו קוראים לנתניהו להחזיר את המנדט לנשיא המדינה ולאפשר ליו"ר כחול לבן להוביל הקמת ממשלה שתתקן את הבעיות הביטחוניות והכלכליות שיצרה הממשלה הנוכחית, ולבוא למשא ומתן ישיר בלב פתוח ובנפש חפצה במקום למשוך זמן", לשון הודעת כחול לבן.

בליכוד הגיבו לדחיית כחול לבן ומסרו כי, "גנץ נכנע שוב לתכתיבים של לפיד וליברמן – והפך לסרבן סדרתי המונע הקמת ממשלת אחדות לאומית. גנץ סירב למתווה הנשיא, סירב להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו, סירב למפגש בין צוותי המו״מ וכעת מסרב למתווה הפשרה של ראש הממשלה. לפיד-ליברמן וגנץ מובילים לממשלת מיעוט שנשענת על המפלגות הערביות וכשלא יצליחו גם בזה הם ידרדרו את המדינה לבחירות חדשות".

 

נשיא המועצת ללפיד וליברמן: "תצטרפו לממשלה עם החרדים ותזכו עולם הבא"

 

מוקדם יותר, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם מתווה חדש להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה על בסיס מתווה הנשיא, שיעוגן בשינויי החקיקה שיידרשו. נתניהו העביר ליו"ר כחול-לבן ח"כ בני גנץ את המתווה שגובש בעבודת מטה שנעשתה בימים האחרונים. מוקדם יותר עדכן ראש הממשלה את ראשי המפלגות החרדיות בפרטי המתווה הכוללים התפשרות בנושאי דת ומדינה וחוק הגיוס.

על פי המתווה, ההצעה כוללת את חוק הגיוס בהסדר המכונה "מתווה אטיאס" ותאפשר חופש הצבעה סיעתי בנושא. בנוסף, הקפאה של חקיקה בנושא דת ומדינה למשך שנה. ההצעה כוללת גם הקמת וועדה בין מפלגתית בנושאי דת ומדינה, שתכלול נציגים של חברי הקואליציה העתידית ולכל מפלגה תהיה זכות ווטו. ל'חדשות JDN' נודע כי, ההצעה של "מתווה אטיאס" באה גם על דעתו של ליצמן. בנוסף, ההצעה היא בשם כל גוש ה-55, לכל כחול לבן, כולל מליצמן ללפיד.

המשמעות של המתווה הוא כי המפלגות החרדיות מסירות בכף באופן מוחלט את הווטו מיו"ר יש עתיד יאיר לפיד. זאת אחרי קריאתו השבוע של נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן, "אני אומר עכשיו ללפיד וליברמן – אם עכשיו תצטרפו לממשלה עם החרדים תזכו לבת קול שתצא ותכריז: ליברמן ולפיד מוזמנים לחיי העולם הבא. תוכלו לקנות את עולמכם בשעה אחת".

מ'יהדות התורה' נמסר כי, "כפי שהודענו אחרי הבחירות האחרונות סיעת יהדות התורה היא חלק מבלוק הימין ה- 55. כידוע, הסמכנו את רה"מ נתניהו לנהל מטעמנו מו"מ להקמה אפשרית של ממשלת אחדות עם מפלגות נוספות. כשיוגש לנו מתווה קואליציוני קונקרטי נדון בו ונכריע".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
21 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ויבואאאאא המןןןןןן

סוף סוף מצליחים לתת לנתניהו פייט ולא נותנים לו לנהל את סדר היום לפי גחמותיו

גנץ על תיכנע
בכלא כבר מכינים לו חדר

שקרניהו לא יתן ששום תרחיש שבו גנץ יהיה ראש ממשלה אפילו יום אחד יקרה
וכל הרעיונות שלו הם תרגיל הסחה על חשבון העם בישראל

נראה שיש כאן מישהו שמקבל כסף מעמותות שמאל כדי להגיב באתרים חרדים וליצור דעת קהל תומכת גנץ לפיד.

התגובות הקודמות שכתבו כאן שטויות לחלוטין.
נתניהו הכי מתאים לנהל את המדינה כרגע, וכל התיקים שתפרו לא הן הדרך של מחבלי התקשורת לסמא את עיננו.
לא מגנץ/לפיד תבוא ישועתנו, וכמובן בל נשכח להרים ידינו לשמים בזעקת "טאטע!!!"

רק המתווה

ל666??????????????????????????????????????????????

666למי התכונת שמכינים חדר לביבי או לגנץ

יש מי שסובל משנאה עצמי
וחבל

גנץ זה סטרא אחרא רדיקאלית

מסרב בגלל שהוא רוצה את המנדט. והוא יקים ממשלה עם הערבים וליברמן. והם ישלטו בעם ואז יהיה הסוף וכל הפקחים יוכלו אותה חזק

שלושת התגובות האחרונות נכתבו על ידי אותו טוקבקיסט.

מי זה המגיב הסידרתי נגד נתניהו (מן הסתם בשכר) בשליחות הקרן החדשה?

זה שקורא לנתניהו שקרינהו . שמאלני מתחזה . שיכור ושונא חרדים . הזהרו ממנו . סטרא אחרא נטו

התשקורת ממלכתית?…

זה שכותב כמו שמאלן רדוד. תתקן את השגיאות כתעב הבסיסיות שלך. המילים שלך מתחלפות מתחלפים מתחלפות עם המילים האמיתיות. אמתיים. אמיתיות.

חזק שלמה

גנץ לא מתבייש להגיד את זה

אחרי שגנץ ייכשל ביבי יקבל שוב את המנדט כמו שקרה עם אשכול וגנץ ייכנס לממשלה על ארבע

אני מאוד מבין את המשיכה לימין
אבל את הסגידה הכמעט דתית לביבי לא מצליח להבין
מי שמעיז להתבטאות נגד הוא ממומן ע"י השמאל?
או שונא ה'?
זה שעד עכשיו שיבחו והכתירו את ביבי בהכל חוץ מא-לוהים זה אומר שקורה לנו משהו רע
להעריץ משיהוא חילוני עד כדי כך לא היה מעולם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו