מאמר לשולחן שבת • פרשת וילך • שבת שובה

לרגל שבת קודש פרשת וילך שבת שובה, 'ניצוץ של משה נמצא בלבו של כל איש מישראל, והוא קורא אליו 'שובה ישראל עד ה' אלוקיך'

'שובה ישראל עד ה' אלוקיך' זהו דבר הקול קורא שכל איש ישראלי מקבל בימים אלו, זהו  פשר ההתרגשות שאדם חש פתאום בימים אלו, התעוררות עצומה ואיומה, שמגיעה מתוך ביטוי הנשמה לקריאתה של השכינה אל כל איש ישראלי בכל יום ויום 'שובה ישראל עד ה' אלוקיך.

קרא עוד:

[postim]

בימים גבוהים אלו אנו קוראים את פרשת וילך, וכידוע מספרים הקדושים 'הקריאה מעוררת את הזמן' כלומר מידי שנה בשנה כאשר אנו קוראים בתורה פרשה מסוימת אזי אז מתנוצצות אותם השפעות וגילויים כמו באותן הזמנים, וכידוע הסיפור על ר' אהרן מקרלין בעל ה'בית אהרן', שכאשר שקראו בבית מדרשו את פרשת אחרי-מות נתמלא כולו רתת וזיע מיום הדין, שהרי בפרשת אחרי מות אנו לומדים את פרשת הקרבנות וסדר היום של יום הכיפורים, ודבר זה מסביר את הקשר בל יינתק של פרשתינו למאורעי הזמנים שבת 'שובה ישראל'.

פרשתנו פותחת במילים 'וילך משה וידבר את הדברים האלה אל כל ישראל' מיד נשאלת השאלה להיכן היה לו למשה ללכת שהפסוק מורנו שהוא הלך, אלא צדיקים הקדמונים למדו אותנו שמשה רבינו הלך מכאן מהעולם הזה ונכנס לתוך כל אדם ואדם ניצוץ מנשמת משה רבינו עליו השלום, ואפילו אחרי פטירתו לאחר שכבר נתקיים 'וילך משה' עדיין 'וידבר את הדברים האלה אל כל ישראל' משה עומד ומדבר לכל אחד מישראל, ניצוצו של משה שמוחבא בתוך נשמת כל אחד ואחד ישראל מדבר אליו בכל יום והיא זו שמעוררת אותנו בכל יום ויום 'שובה ישראל עד ה' אלוקיך'.

ועל ידי זה מוסבר גם כן למה דווקא במשה רבינו עליו השלום לא נודע מקום קבורתו עד היום הזה, בנוסף לדברי המדרש שמבאר 'מפני מה נסתתר קברו של משה מעיני בשר ודם, מפני שגלוי וידוע לפני הקב"ה שעתיד בית המקדש להיחרב ולהגלות את ישראל מארצם, שמא יבואו לקבורתו של משה באותה שעה ויעמדו בבכיה ויתחננו למשה ויאמרו לו, 'משה רבינו עמוד בתפילה עמוד בעדינו'. ועומד משה ומבטל את הגזירה,מפני שחביבים צדיקים במיתתם יותר מבחייהם. אשר מזה אנו רואים את גדולת עוצם קדושתו של משה רבינו, אשר הוא הדבר גודל ועוצם קדושת הניצוץ של משה רבינו אשר נותן ןומעניק לנו את כח התפילה, בנוסף אפשר לבאר, שלא ידע איש את קבורתו כי אכן בחינת משה לא נקברה במקום אחד אלא נתחלקה לניצוצות לכל ישראל ובלבו של כל איש ישראלי מונח ונמצא זועק ומעורר, ניצוצו של משה.

יהי רצון שנזכה כל לומדי מדור 'מאמר לשולחן שבת' וכל בית ישראל באמת לשמוע את הקול שמעוררנו ולהכניס את הקולות וברקים דקדושה שרועשים בימים אלו לקרבנו, ואשר ממנו ניקח לעבוד את האלוקים בכל הימים, ונזכה לשוב לפני הקב"ה באמת ובלבב שלם, לזכות בגמר חתימה טובה.

ע"פ

נועם מגדים, ומאמרי צדיקים קדמונים,

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו