צילום: דוד כהן / פלאש 90

מרוויחים שעה: במוצאי שבת יסתיים שעון הקיץ ויתחיל שעון חורף

במוצאי שבת הקרובה יוזזו מחוגי השעון שעה אחת לאחור, ושעון החורף יתחיל באופן רשמי. שעון הקיץ השנה נמשך 210 יום. הוא יחל שוב אור ליום שישי ב' בניסן תש"פ שר הפנים דרעי: "שעת האור הנוספת תרמה תרומה גדולה לכלכלה ולמסחר"

שעון הקיץ תשע"ט – 2019, יסתיים בסוף השבוע הקרוב, בלילה שבין מוצאי שבת, כ"ז בתשרי תש"פ, 26.10.19 ליום ראשון, כ"ח בתשרי תש"פ, 27.10.19. בשעה 02:00 לפנות בוקר יש להזיז את המחוגים שעה אחת אחורה לשעה 01:00.

שעון הקיץ השנה נמשך 210 יום. הוא יחל שוב אור ליום שישי, 27.3.2020, ב' בניסן תש"פ.

שר הפנים, אריה דרעי: ״שעת האור הנוספת בשעון הקיץ הארוך שמסתיים בסוף השבוע, תרמה לאזרחי המדינה ותרמה תרומה גדולה לכלכלה ולמסחר. שעון החורף שיחל בסוף שבוע הקרוב, יסתיים לפני חג הפסח הבא״.

אפשר לחלק את בני האדם לשתי קבוצות עיקריות – אנשי החורף ואנשי הקיץ. אנשי החורף מחכים רק לירידת הטמפרטורות והתחלת הגשמים, המהווים אות לרגע שבו אפשר להתחיל להוריד את הבגדים הארוכים מהמדף עליון בארון. לעומתם, אנשי הקיץ – אלה שרק מחכים לזריחת השמש ולעליית הטמפרטורות, כדי לשלוף את בגדי הים ולצאת מהבית.

הקבוצה הראשונה תפתח את סוף השבוע עם תחושה חיובית מאוד. עם זאת, מדי שנה הלילה של החלפת השעון מקיץ לחורף ולהיפך, גורם לישראלים רבים לחרדה – האם הם יצליחו להתעורר בזמן, או שמא יקדימו או חס וחלילה יאחרו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שעת האור הנוספת היא פיקציה. לא צריך בכלל שעון קיץ, וכל מפעל שרוצה יכול להודיע לעובדים שבחודשים מסויימים יבואו לעבוד ב-7:00 במקום ב-8:00. הכל פסיכולוגי.

לא מרוויחים כלום, כי בתחילת קיץ חוזרים לשעון קיץ, סתם מבלבלים את המוח….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו