צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90

"מצב אבסורדי והזוי": הח"כ החרדי פנה ליו"ר ועדת חו"ב גבי אשכנזי

במכתב ששלח ח"כ משה אבוטבול ליו"ר ועדת חו"ב אשכנזי הוא מלין כי "בתקופה האחרונה קיבלתי פניות רבות המלווים בסרטונים ותמונות בבקשה לפעול למען הנגשת מערת המכפלה לנכים, קשישים וכמובן בעלי מוגבלויות, הביזיון נורא"

חבר הכנסת וראש עיריית בית שמש לשעבר משה אבוטבול פנה ליו"ר ועדת חוץ וביטחון הנכנס ח"כ גבי אשכנזי בבקשה להנגיש את מערת המכפלה לנכים.

במכתב ששלח אמש כתב אבוטבול "בתקופה האחרונה קיבלתי פניות רבות המלווים בסרטונים ותמונות בבקשה לפעול למען הנגשת מערת המכפלה לנכים, קשישים וכמובן בעלי מוגבלויות".

"הביזיון נורא! הרי כל בית מרקחת או חנות ע"פ חוק מונגשות, ומערת המכפלה – שהינו האתר השני הקדוש לעם היהודי, ומבקרים בו למעלה ממיליון איש בשנה – לא מונגש כלל. זהו מצב אבסורדי והזוי".

אבוטבול הוסיף: "רק בחג סוכות האחרון ביקרו במקום קרוב לחמישים אלף איש לפי הערכות גורמי הביטחון, אולם שוב הכניסה לנכים הייתה בלתי אפשרית, ולחילופין הם הועלו בביזיון רב. למשל ישנם תמונות קשות ולא מכובדות של הראשון לציון הגאון הרב אליהו בקשי דורון שליט"א שמגיע למקום במאמץ רב ונאלצו להרימו פיזית בכיסא גלגלים למערה".

"בשנה האחרונה נעשתה עבודת מטה על ידי המינהל האזרחי, משרד הביטחון, ומשרד הדתות והוכן ע"י חוות דעת ותיק עבודה מלא – איך מנגישים את המקום, ובהכי פחות התערבות במבנה".

"כמו"כ אדגיש שהושג גם תקציב מלא, והתכנית כולה מוכנה לגמרי ומונחת על שולחן המינהל האזרחי ומערכת הביטחון, כזכור לכבודו, תפקיד הוועדה שבראשה הנך עומד – הוא פיקוח על המינהל האזרחי וגופי הביטחון. על כן אודה לך מאוד על כינוס דיון דחוף של הוועדה, ולאמירה ברורה בנושא חשוב זה".

בסיום מכתבו הוסיף, "מעל 50 שנה העם היהודי ממתין להנגשת מערת המכפלה שלנו – שנקנה בקניין נצח על ידי אברהם אבינו זיע"א כפי שנקרא בעוד מספר שבתות בתורתנו הקדושה – ולצערי דבר זה טרם קרה. זהו כלל לא עניין פוליטי אלא הומניטרי נטו. זכויות אדם במובן הכי בסיסי".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רוצים תמונות מליל הושענה רבה בקבר דוד המלך

את השלטון הציוני חילוני זה לא כל כך מעניין מערת המכפלה. השלטונות הדיקטטוריים במדינת ישראל מתייחסים למערת המכפלה כמו שמעניין אותם מזבלת חירייע. אין להם עניין במערת המכפלה במיוחד לשמאלנים. הם חושבים שזה סתם מעשייה שאברהם אביהו קנה את המערה מעפרון. לכן הם מזניחים.

כל הכבוד לרב אבוטבול!!
יעשה חיל בכנסת כמי שעשה בבית שמש!

מוישה??
פששששששששששש

ראוי חשוב ומונגש לציבור הרחב בקדושת המקום ולמען כל החפצים להגיע להתפלל ולברך על המוגמר. עשה והצלח. ובצפיה לאישור החלטת יו"ר הועדה. בהצלחה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו