צילום: פלאש 90

יועצו של רה"מ ליועמ"ש: חיטטו בטלפון שלי בתוכן שלא קשור לחקירה

יונתן אוריך במכתב ליועמ"ש מנדלבליט: "חוקרי המשטרה עיינו בהתכתבויות מהטלפון שלי גם בכאלה שלא קשורים לחשד בעניין פילבר; החוקרת הקלידה פרטים לקבוצה שעוסקת בשהלמות תיק 4,000". נתניהו: "‏פיגוע בדמוקרטיה הישראלית"

יונתן אוריך, דובר הליכוד ואחד מיועצי התקשורת הבכירים של ראש ההמשלה נתניהו טוען באמצעות פרקליטתו, במכתב שהיא משגרת ליועמ"ש מנדלבליט, כי בהתנהלות חוקרי המשטרה אתמול בחקירתו באזהרה של אוריך בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר, ביקשה מאוריך לפתוח את הטלפון הנייד ולעיין בהתכתבות בינו לבין יועץ התקשורת עופר גולן – כך דווח ב'חדשות 12'.

החוקרת, כך על פי הטענה, לא ציינה בפניו שיש לו זכות לסרב. הוא איפשר לה והחוקרת מעיינת בהתכתבות ולוקחת את הנייד אל מחוץ לחדר החקירות. כשחזרה אוריך מבחין, כך על פי פרקליטתו, שעיינה בהתכתבויות נוספות שאינן קשורות לפרשת ההטרדה. הדברים מגיעים לשיאם כשלטענת אוריך היא מקלידה פרטים ומידע שהיא מוציאה מהמכשיר שלו לקבוצת טלגרם שנקראת "השלמות לתיק 4000".

ב'חדשות 13' דווח כי אוריך אמר בחקירה כל "כל הסרטון היה חלק מהרעיון של הקמפיין. הכוונה היתה תקשורתית, כלומר לפרסם את זה בתקשורת סביב קמפיין הליכוד. לא היתה שום כוונה להטריד את פילבר או להשפיע עליו". בחקירה הוא נשאל האם ראש הממשלה נתניהו ידע ואוריך השיב שלא. עוד דווח כי אוריך ועופר גולן ‏קשרו את עצמם לארוע הרמקולים והרכב מתחת לביתו של פילבר.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בטוויטר: "‏החרמת הטלפונים של יועצי הקרובים היא פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ובזכות לפרטיות שעומדת לכל אזרח. אנחנו לא חיים במשטר אפל ואסור לנהוג כך. המטרה היא להלך אימים על סביבתי הקרובה ובדרך זו לשלול את יכולתי להגיב למבול ההדלפות הפליליות שנמשך נגדי ללא הפסקה. למה את זה לא חוקרים?"

כזכור, המשטרה פתחה בחקירה נגד בכירים במטה הבחירות של מפלגת הליכוד בחשד שהטרידו את עד המדינה בתיק 4000 שלמה פילבר, ובין היתר דאגו לכך שישלח לביתו רכב של הכנסת ספר תורה וישמיע מתחתיו כינויי גנאי. עד כה נקרו ארבע מאנשי קמפיין הליכוד: יועץ הדגיטל של נתניהו – טופז לוק, מנהל קמפיין הליכוד – ישראל איינהורן, יועץ התקשורת של משפחת נתניהו – עופר גולן ודובר הליכוד וראש הממשלה – יונתן אוריך.

בעקבות הסערה סביב החרמת הטלפונים של הארבעה, יצאו במשרד המשפטים והמשטרה בהודעה משותפת בה הבהירו: "שהדבר נדרש בשל צרכי חקירה מובהקים. בשל הרגישות המיוחדת המובנת הוחלט כבר מן השלב הראשון כי יתבקש צו מבית המשפט שיאפשר אך ורק חיפוש מצומצם, שנועד לאתר מידע הקשור לאירוע מושא החקירה בלבד, וכי בשל הרגישות במקרה זה, החיפוש ייערך במתווה זהיר שייקבע ויאושר על ידי בית המשפט. המדינה תבקש כי במידת האפשר השופט הוא זה שיבצע את איתור החומרים הרלוונטיים ולא גורמי החקירה. בניגוד לפרסומים שגויים, צו החיפוש האמור נועד אך ורק לאיתור מידע הרלוונטי לחקירה".

משה שמש, בעל הרכב שעמו בוצעה ההטרדה לכאורה תחת ביתו של עד המדינה שלמה פילבר, אמר היום כי הוא אינו יודע מי הגורם שהזמין אותו לצורך השמעת הג'ינגל במקום. "אמרו לי להגיע לכתובת מסוימת ושמחכים שם הרבה אנשים. הגעתי, ולא היה אף אדם. התקשרתי אליו חזרה, הוא אמר לי 'אני שולח לך משהו בווטסאפ', שלחו לי את הג'ינגל הזה, ביקשו ממני להשמיע אותו וזהו"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רוסיה זה כאן, תתעוררו, צאו לרחובות לפני שנאבד שליטה לגמרי!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו