ר"מ חריש נגד צופרי השבת: "אין בהם צורך – אני פועל להפסיק את התופעה"

ראש מועצת חריש יצחק קשת מתייצב נגד תושביו החרדים ומצטרף למאבק החילונים בצופרי השבת: "אין שום סיבה לייצר מחלוקת מיותרת בקרב תושבי העיר. שיהיה ברור, מי שעומד מאחורי הפעלת הרמקולים אינו מייצג את הציבור הדתי או החרדי בחריש"

בעיר המעורבת, חריש, שבתקופה האחרונה התבססו במקום כמות נכבדה של תושבים חרדיים, הועלה ביממה האחרונה שוב נושא הסטטוס קוו בעיר, ושיח דתיים-חילונים שוב מעורר סערה בעיר בעקבות סוגיית הרמקולים המכריזים על כניסת השבת המוצבים על אחד הבניינים באזור החרדי, וגרר תלונות של תושבים חילונים המתגוררים בסמוך שטוענים שהדבר שמפריע להם.

ראש המועצה המקומי יצחק קשת מהיר להגיב ובחר שוב להתייצב נגד תושביו החרדים: "אני באופן אישי מתנגד להפעלת צופרים או רמקולים המכריזים על כניסת השבת, מהסיבה הפשוטה: אין בהם צורך. כאדם מאמין ושומר שבת אני יודע מתי נכנסת השבת", אמר לאתר המקומי 'חריש 24'.

קשת. צילום: פייסבוק

לטענתו, "אין שום סיבה לייצר מחלוקת מיותרת בקרב תושבי העיר. שיהיה ברור, מי שעומד מאחורי הפעלת הרמקולים אינו מייצג את הציבור הדתי או החרדי בחריש". עוד הבטיח לתושביו החילונים כי, "אני פועל בכמה מישורים כדי להפסיק את התופעה, חלקם סמויים מן העין, ואני מאמין שנראה תוצאות בטווח הקרוב מאוד".

דברי קשת עוררו סערה בקרב הציבור החרדי בעיר, שזועמים על דבריו. זאת לא הפעם הראשונה שקשת יוצא נגד תושביו החרדיים, בעבר יצא נגד הכוונה לשווק דירות בעיר לחסידי תולדות אהרן. "אני רוצה להבהיר ולשלוח לכל אותן קבוצות, מסר ברור וחד משמעי, אני לא מתכוון לאפשר לזה לקרות, אני אלחם על טובת העיר. חשוב שהצביון העתידי של חריש יישאר מגוון ומתאים לכלל האוכלוסיות", אמר קשת אז". עוד הוסיף כי, "אין להם מה לחפש כאן".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אמר נבל בליבו תנתק קודם המואזין.לפני שאתה פוער פה

מה נגד חרדים? הוא עושה שלום לא כל דבר שלא נראה לנו הופך להיות נגדנו

לעניות דעתי במקרים שכאלו הציבור החרדי יכול להראות קצת גמישות, לפעמים התעקשות על עניינים שעם כאב גדול אפשר לבלוע אותם יוצרת שסע ובעיות בעניינים מהותיים באמת ששם אסור לוותר.
האם חכם להתעקש כאן??

אני לא מאמין שזה קורה בארץ הקודש

איך אפשר לדחות חסידות שלמה מלהכנס לגור בעיר במדינה דמוקרתית.
מזל שהוא לא אומר אין כניסה לכלבים וחסידי תולדות אהרון.
אולי אז היו מגנים אותו.

זה דבר שמאוד מפריע למה צריך את זה מישהו יכול להסביר

שימשיכו לא לבחור ואז הוא ישאר הראש עיר שלהם לנצח

באותה המידה צריך להתלונן על הצפירה בשני ימי הזיכרון.
גם פה אפשר שלא צריך את זה ויש בכך מפגע. אבל בכל זאת אנשים מכבדים.
באופן אירוני החרדים צריכים להכיל ולהשלים עם אורך החיים של החילוניים אבל החילוניים נמנעים מלעשות כך.

צועקים כפייה דתית בזמן שהם בעצמם תוך כדי כופים את דעותיהם ואורך חייהם הכפרני.

שהוא רק יגיד כך על ערבים ניראה מה יקרה כל הארץ תרעש

בשעת השמש
אפילו על צבע השרוך צריך למחות

אני חושב שאלו שהתבטאו שאפשר להשלים עם זה ולא להתעקש אלו שטוית הרי ברור שהצופרים לא מפריעים להם כלום בכל הארץ יש צופרים ומואזינים שפעילים כל יום חמש פעמים ליום למשך דקות ארוכות.
רק יש פה ראש העיר דתי שרוצה להיות יותר חילוני מהחילונים ולהתייפיף בפניהם וכמו שההדרה של תולדות אהרן שלמרות שהם קנאים הם לעולם לא שורפים פחים ולא יוצאים להפגנות אלימות ולכן צריך להיאבק על ההדרה שלהם אז גם כן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו