צילום: פלאש 90

גפני: "ככל הנראה אנחנו לא נצטרף לגנץ, לא רואה כרגע שינוי בעניין הזה"

יו"ר דגל התורה חזר על תמיכת החרדים בראש הממשלה: "אנחנו הולכים עם נתניהו לאורך השנים, לטוב או לרע". תקף את יו"ר ישראל ביתנו: "ליברמן הוא לא בעל הבית של המדינה, שהוא יוותר". על חוק הגיוס: "התפשרנו מכאן ועד להודעה חדשה"

יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני שב והעריך הבוקר כי ברגע האחרון, המערכת הפוליטית תתעשת ולא תלך לבחירות: "עובדתית אנחנו במבוי סתום. אנחנו רואים את המשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן ומבינים שאין לזה שום משמעות. לו עכשיו היינו צריכים להחליט היינו יוצאים לבחירות, שזה אסון כלכלי אבל זו תמונת המצב כרגע".

"אני מניח שזה לא יישאר כך ושככל שינקפו הימים ואם אכן גנץ לא יצליח להרכיב ממשלה, יהיו עוד 21 יום ואז בתום המועד הזה נלך לבחירות, מה שאף אחד לא רוצה, לכן אני מניח שימצא איזה פתרון שאני עדיין לא יודע להצביע עליו", אומר גפני ב'רדיו 103'. "פתרון שמבוסס על זה שיש שינוי בין הגושים. אנשים שבימים רגילים לא היו הולכים לקואליציה מסוימת, ברגע שיש איום של בחירות שאף אחד לא רוצה אז ישנו את דעתם".

עם זאת הבהיר, כי החרדים לא יצטרפו לקואליציה בראשות בני גנץ, אם כי הסתפק באמירה עדינה וזהירה והוסיף "כרגע" ו"ככל הנראה". לדבריו, "מבחינתו, אני לא רואה כרגע שינוי בעניין הזה, אנחנו עם נתניהו אנחנו באותו גוש. המוצא הוא שאו שיהיה בחירות או האפשרות שיכול להיות שיקומו חברי כנסת או מפלגות ויצטרפו לממשלה שבימים רגילים לא היו מצטרפים אליה. ככל הנראה אנחנו לא נצטרף לבני גנץ".

על חוק הגיוס אמר כי, "התפשרנו מכאן ועד להודעה חדשה. אני ויתרתי עד עכשיו, הסכמנו לחוק הזה באופן כזה שיעשו אותו כמו שעושים חוק נורמלי". עוד הוסיף בעניין כי, "אני לא נכנס לפרטים, כולם יודעים את המציאות שקיבלנו את בנציגות החרדית ביקורת ואנחנו לא הולכים יותר בעניין הזה".

ולדבריו החרדים יסכימו להתפשר בדברים נוספים: "אנחנו יכולים להחליט שיש דברים שבקואליציה רגילה היינו דורשים, שהיות והייתה פגיעה בסטטוס קוו יכול להיות שנדחה את זה. ליברמן הוא לא בעל הבית של המדינה, 70 שנה היה סטטוס קוו מסוים שהלך ונשחק לרעת הנושאים היהודים שיש במדינה, עכשיו אני צריך לתת לחוטא הנשכר הזה עוד דברים. עם כל הכבוד שהוא יוותר. ליברמן הוא לא חזות הכל".

גפני הוסיף ותקף את ליברמן, "שיקח אחריות, האיש ערק מגוש הימין, שיבוא ויגיד מה הוא רוצה. חוק הגיוס הייתה התפשרות שלנו, לא רוצים אז לא. מספיק שאני אומר שאני אסכים לשבת ליד השולחן אם יציעו לנו ולראות אם אפשר לשנות דברים, עכשיו אף אחד לא מציע לנו. יגיע השלב הזה שסכנת הבחירות תרחף מעל ראשנו אני מעריך שנשב, כרגע זה לא קורה, מי שמייצג אותנו זה הליכוד".

הוא הסביר את ההליכה בבלוק עם נתניהו, "אנחנו הולכים עם נתניהו לאורך השנים, לטוב או לרע. להתחיל משא ומתן עם יאיר לפיד באופן כזה שאנחנו עומדים כל אחד לדרכו, זה יחליש אותנו ויחזק את יאיר לפיד. המצע שלו והדרך שלו היא הפוכה מהדרך שלנו, אנחנו לא מעוניינים להיות איתו והוא לא מעוניין להיות איתנו. לא צריך להדביק לנו חרמות, אני מדבר איתו אבל לא אשב איתו בקואליציה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הפסידנו הזדמנות לקבל כל טוב ותקציבי עתק בגלל סגידה לאיש חילוני כופר והתכפפות ורפיסות לימין הציוני

אם גנץ לא יפרד מלפיד לא תהיה קואליציה

חחח .שלושת המוסקיטרים.
ואיפה הלך הרביעי?
הנופש?
או שהם עושים קיזוזים אחד עם השני?
מה שנתניהו(או כל ראש ממשלה נורמאלי) לא יכול להרשות לעצמו.
נקודה למחשבה.

פספוס של כל הזמנים….
היו יכולים לקבל הכל אבל הכל אם היו הולכים עם גנץ….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו