Hadas Parush/Flash90

מנדלבליט: "חקירות פליליות אינן נפתחות מתוך שיקולים פוליטיים"

היועץ המשפטי לממשלה הגיב לביקורת על הפרקליטות: "כשהדברים נאמרים מפי גורמים בכירים, הדבר מטריד אף יותר". לדבריו, "חלק מהדברים נגד חברי הצוות מזעזעים". על חקירת הטרד פילבר: "הצגת חשודים בעבירה חמורה כקורבנות - לא ראוי"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט הגיב בכנס גיוס מתמחים של משרד המשפטים הנערך בת"א לביקורת החריפה נגד מערכת המשפט: "אני מבקש להבהיר באופן הברור ביותר – חקירות פליליות במדינת ישראל אינן נפתחות או מתנהלות מתוך שיקולים פוליטיים, אלא מתוך שיקולים מקצועיים וענייניים בלבד. לוחות הזמנים לטיפול בתיקי חקירה פליליים, לא משנה באיזה תיק, מיהו החשוד ומהי העבירה אינם נקבעים מתוך שיקולים פוליטיים, אלא מתוך שיקולים מקצועיים וענייניים בלבד.

"הליכי שימוע לחשודים נערכים בלב פתוח ובנפש חפצה – תמיד. באופן קונקרטי, הליך השימוע בעניינו של ראש הממשלה מתקיים באופן יסודי, מעמיק, ענייני וממצה. שמענו את באי-כוחו במשך ארבעה ימים, משעות הבוקר ועד הלילה. קיבלנו טיעון כתוב מפורט. כל טענה נבחנת. כל אסמכתא שהוגשה נלמדת. אין קיצורי דרך בתהליך הזה".

"אני אקבל את ההחלטה בתיקים הללו, רק לאחר שאסיים לקיים דיון מעמיק בטענות שעלו בשימוע. ההחלטה תתקבל אך ורק על פי הראיות והדין. זוהי האחריות שלי. ואף רעש רקע לא יסיט אותי מכך. בתהליך הזה מסייע לי צוות שמורכב מפרקליט המדינה, שנמצא אתנו כאן היום, פרקליטת מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), עו"ד ליאת בן ארי, משנים ליועץ המשפטי לממשלה, משנים לפרקליט המדינה, פרקליטים ממחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) ועוזרים נוספים".

"כל אחד מחברי הצוות הזה הוא עובד ציבור נאמן, הפועל למען שלטון החוק והאינטרס הציבורי, ולמענם בלבד. זהו צוות מעולה – הטוב ביותר למשימה כבדת המשקל של קבלת ההחלטה בתיקי ראש הממשלה. ההתקפות שמושמעות בתקופה האחרונה נגד חברים מהצוות הזה אינן ראויות. אני שומע דברים שפשוט אינם אמת. חלקם ממש מזעזעים. אני דוחה בכל תוקף את ההתקפות וההכפשות האישיות שלוחות הרסן נגד שי ניצן וליאת בן ארי".

"ככל שההתקפות האלו נועדו לרפות את ידי מי מאתנו מלעשות את מלאכתו נאמנה – אז אני מודיע פה חגיגית: זה פשוט לא מצליח וגם לא יצליח. התשובה שלנו היא להמשיך ולעבוד לפי האמת הפנימית שלנו, היושרה המקצועית, הבחינה העניינית של הראיות, והניתוח המעמיק של הדין. אף אחד לא יסיט אותנו מהדרך הזו. אף אחד".

"מערכת אכיפת החוק איננה חפה מטעויות ואפשר בהחלט לבקר אותה. ביקורת עניינית – כן. מתקפות אישיות והכפשות – לא ולא. אולי זה קצת בנאלי לומר את זה, אבל האמת היא שמי שלא עושה – לא טועה. הדבר החשוב הוא לדעת לזהות את הטעויות, לתקן אותן, להפיק לקחים לעתיד כדי להימנע מחזרה עליהן".

"אם מישהו ממערכת אכיפת החוק ביצע חס וחלילה מעשה משמעתי או פלילי – נדרש טיפול הולם בכך. אסור לטייח. אסור להסתיר.
זה נכון כמובן גם בהקשר של הדלפות אסורות של חומרים, נושא שנמצא לאחרונה על סדר היום הציבורי. מצד שני, כאשר מועלות טענות סרק למיניהן, שלאחר בחינה מעמיקה נמצא כי אין בהן דבר, צריך לדחות אותן בכל תוקף".

"בימים האחרונים עלו גם טענות שונות בנוגע לפעולות חקירה שונות שבוצעו במהלך חקירת חשד להטרדת עד מדינה. הטענות הללו נמצאות בבירור, וכאשר הבירור יושלם נבחן את הממצאים בדרך עניינית ומקצועית, כתמיד. אם קרו טעויות, הלקחים יופקו. אולם, חשוב לזכור – אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, בראשות ניצב גדי סיסו, הוא שותף אמיץ שלנו במאבק בפשיעה ובשחיתות השלטונית. אנשיו פועלים כל העת להגיע לחקר האמת, למען אזרחי המדינה והאינטרס הציבורי".

מנדלבליט ציטט את השופט שמגר שכתב בפסק דין כי, "מבלי לנסות למצות כאן את משמעותו של המונח 'הטרדה' ניתן איפוא לומר, כי הטרדה כוללת, לצורך ענייננו, כל פנייה אל אדם בדיבור או במעשה שיש בו כדי לטרדו ממנוחתו או מעיסוק באותם עניינים שהוא בוחר לו מרצונו. הדבר כולל, בין היתר, פניות טלפוניות המעמיסות על זמנו, צלצולי סרק בדלת או בטלפון, מעקבים גלויים או נסתרים, צעידה בעקבות אדם, עריכת משמרות, פניות אליו כדי שישוב ויבחן טענותיו והאשמותיו, בייחוד בלוויית איום מוסווה ששמו או משרתו ייפגעו".

"הפסיקה העקרונית הזו מבטאת את אחריותה העליונה של מערכת אכיפת החוק להגן על עדי המדינה, מפני כל פעולה שנועדה לגרום להם לחזור בהם מעדותם. פעולות מהסוג הזה הן חמורות שבעתיים כשהדבר נעשה באופן מתוכנן ומאורגן, בעיצומו של מהלך הטיפול בתיק החקירה הרלוונטי". לדברי היועמ"ש, "הניסיון לנצל את הטענות הקשורות לחקירה כדי "להפוך את הקערה על פיה", ולהציג את מי שחשוד בביצוע עבירה חמורה של הטרדת עד כ"קורבן" ואת רשויות האכיפה כ"עברייניות" – הוא מהלך לא ראוי, ואני דוחה אותו בתוקף".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך תסביר את פסקי הדין במשפטי שרי המשפטים והביטחון של ממשלת נתניה הראשונה? איך תסביר ששיתקו את היועצים של נתניה כאשר לוקח 20 שניות להעתיק את התוכן של נייד?

חחח מצחיק נפתחות אך ור משקולים פולטים.
למה לא חקרו את פגישת לפיד מוזס?
למה עובדי הפרקליטות מדליפים 24/7 לתקשורת ואין פוצה פה?
בגץ זה דיקטטורה של שופטים שממנים את עצמם "מורמים מעם"
כבר מזמן זה אפילו לא משפט הגויים אלה הרבה יותר גרוע!!!

מר מנדלבליט אתה נראה מדוכא יותר מתמיד . כנראה פחדך מבג"ץ שאולי יגשימו את דמיונם הפרוע להפיל אותך . ולכן אתה בובה על חוט עושה רצונם והוא חילול שם שמיים נורא . הבורא מביט בך ובשיתוף פעולה עם הגוף הכי שפל והכי רע וגרוע במדינה . בג"ץ ! גוף שמאלני מובהק מטרפד כל גישה לפנצר להם סמכויות שלקחו בכוח העיתונות לשון הרע רכילות והאשמות שוא . רק הימין יודע ומכיר את התעמולה הסובייטית השקרית והדקטטורי. של בג"ץ לשקר

אם הכל ענייני ומקצועי אז למה אף אחד לא מאמין לכם מלבד החבורה שלכם. דא"ג איפה רות יוסף נעלמה גם מהמקצועי והענייני שלכם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו