אילוסטרציה. צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

עם חיישנים ורחפנים: כך תילחם המשטרה בירי במגזר הערבי

המשטרה פיתחה מערכת טכנולוגית חדשה, שנועדה להילחם בתופעת הירי במגזר הערבי. חיישנים יקלטו את הרעש, רחפנים יצלמו, וניידות יישלחו לזירה בזמן אמת

המשטרה פיתחה מערכת שביכולתה לצמצם את הירי הבלתי פוסק במגזר הערבי ובמקומות נוספים ולחשוף את זהות היורים בזמן אמת, כך דווח ב'ישראל היום'. מדובר במערכת איכון אקוסטית שיודעת לנתח את מקור הירי, לאתר במדויק את מיקומו ולהפעיל רחפן אוטונומי לצורך צילום זירת הירי ברדיוס של 500 מטרים.

קצין משטרה בכיר הבקיא בתפעול המערכת אמר כי, "מדובר במערכת שוברת שוויון במלחמה באירועי ירי. זו בהחלט פריצת דרך טכנולוגית. מדובר במערכת שיכולה לפעול בכל מקום שיידרש. היכולת שלנו להגיב לירי בזמן אפס ולהציב בזמן קצר מצלמה עילית היא סוג של שובר שוויון בכל מה שקשור למלחמה באירועי ירי שונים".

בשנים האחרונות, לאור ההתקדמות הטכנולוגית בארץ ובעולם, באגף הטכנולוגיה והתקשוב של המשטרה שינו את דפוס החשיבה, עד כדי כך שכיום ניכר שקיימת הלימה בין פעילות השיטור במשטרה לבין מגזרי החקירות והמודיעין.

במסגרת פעילות זו נעשה שימוש בכלים חכמים ופורצי דרך, כגון ניתוח אזורים חמים וניתוב פעילות שיטור לאותם אזורים, פיתוח של מערכת מוקד 100 חדשה שמאפשרת ניתוח מידע שמתקבל מאזרח, הפעלה חכמה של ניידות משטרה ועוד. מטרת המשטרה היא להביא את הטכנולוגיה לזירת העבירה, לאסוף ראיות בזמן אמת וליצור הרתעה אסטרטגית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו