צילום: ארגון חוננו

במהלך ניסיון מעצר של תושב יצהר: עימותים אלימים – שוטר נפצע קל מאבן

כוחות הביטחון הקיפו בית ביישוב יצהר בו מתבצר נריה זארוג המפר צו הרחקה מנהלי. עימותים פרצו בין תושבים לכוחות הביטחון. צעירים השליכו אבנים ובקבוקי צבע – שוטר נפצע קל ברגלו ונזק נגרם לניידת ולרכב כיבוי. עדי ראיה "השוטרים היו ממש אלימים"

בארגון "חוננו" טוענים כי כוחות גדולים של כוחות משטרת ישראל וימ"ר הקיפו הערב (ראשון) בית ביישוב יצהר בו שוהה נריה זארוג שהפר צו מנהלי המרחיק אותו מן היישוב. לדברי אנשי הארגון, במקום החלו עימותים בין הכוחות הביטחון לתושבי יצהר שהגיעו למחות על המעצר. במהלך העימותים הושלכה אבן לעבר שוטר שנפצע קל, מנגד תושב היישוב טען כי הוכה על ידי שוטר ששבר את משקפיו.

על הבית בו נטען שזארוג שוהה הטילו כוחות המשטרה והימ"ר מצור. תושבים סיפרו כי כוחות הביטחון שברו את קירות הדירה, וכי מתוך הבית נשמעו זעקותיו לעזרה של זארוג שקיבל בתחילת ספטמבר צו מנהלי המרחיק אותו מביתו שביצהר לתקופה של שלושה חודשים, אך סירב להישמע להוראה ונשאר ביישוב כבר מעל חודשיים – תוך שהוא קורא לאלוף פיקוד מרכז, נדב פדן, לבטל את הצו.


צילום: ארגון חוננו
השוטרים נתקלו בהתנגדות שמקשה על הוצאת המורחק המנהלי מהמקום – כמאתיים מתושבי יצהר הגיעו למקום להביע את מחאתם על ניסיון המעצר והתעמתו עם כוחות המשטרה. אחד התושבים שנפצע לטענתו על ידי שוטר תיאר: "עמדתי ליד הבית, לא עשיתי כלום. השוטרים שם היו ממש אלימים. פתאום בא שוטר מאחורה, נתן לי מכה, שבר לי את המשקפיים ועשה לי חתך באף. ירד לי מלא דם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאלימות בין תושבי יצהר לכוחות הביטחון ביישוב: "קורא לכבד את החוק ולהפסיק מייד את האלימות נגד כוחות הביטחון. יש לאפשר לחיילי צה"ל וכוחות מג"ב, ששומרים על כולנו, לבצע את עבודתם. לא נסבול הפרות חוק".

מהמשטרה נמסר כי "במהלך הפעילות ביישוב מספר צעירים יידו אבנים ובקבוקי צבע לעבר הכוחות. שוטר נפצע קל ברגלו מאבן שהושלכה לעברו, וכן נגרם נזק לרכב כיבוי ומכונית משטרה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו