Yonatan Sindel/Flash90

"בכירי כחול לבן נגד מתווה הנשיא כי הם חוששים שנתניהו ירמה אותם"

יועץ פוליטי בכיר ל'כחול לבן': לפיד, יעלון ואשכנזי טוענים שנתניהו לא יעמוד בהסכם הרוטציה "הם בטוחים שהוא ימצא משהו ויתחמק מהרוטציה". לדברי היועץ, גנץ נותן יותר אמון בקיום הסכם הרוטציה, אבל "מתקשה לשכנע את חבריו להאמין לנתניהו"

שלושה מארבעת ראשי כחול לבן חוששים מהסכמה למתווה הנשיא כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ירמה אותם ולא יקיים את הסכם הרוטציה – וזו הסיבה שהרשימה דוחה את מתווה הנבצרות, כך לדברי יועץ פוליטי בכיר לרשימת כחול לבן שצוטט ב'ישראל היום'.

לדברי היועץ, ח"כ לפיד, יעלון ואשכנזי טוענים שנתניהו לא יעמוד בהסכם הרוטציה ולא יעביר את ראשות הממשלה לבני גנץ במועד שיוסכם – זאת על סמך ניסיון העבר שצברו בעבודה מול רה"מ. "הם לא יודעים מה בדיוק יהיה התירוץ", סיפר היועץ, "אבל הם בטוחים שהוא ימצא משהו ויתחמק מהרוטציה".

היועץ המעורה בתהליכים שהתרחשו בכחול לבן בשתי מערכות הבחירות מספר על תרחיש נוסף שהעלו השלושה, פיטורי השרים של כחול לבן מהממשלה כמה חודשים לאחר שתוקם. "הם זוכרים מה קרה לשאול מופז", אומר היועץ.

לעומתם, מי שנותן יותר אמון בקיום הסכם הרוטציה הוא דווקא יו"ר כחול לבן, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ. עם זאת, מסביר היועץ הפוליטי כי "הביטחון שלו בכך שנתניהו יקיים את ההסכם לא גבוה במידה כזו שהוא יכול לשכנע את שלושת האחרים. הם בטוחים במאה אחוז שהרוטציה לא תתקיים, בעוד גנץ נותן לתרחיש הזה 75 אחוז בלבד. זה לא מספיק כדי לגרום לאחרים לשנות את דעתם".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הם צודקים
שיבקשו ערבויות
לא מקימים ממשלת שמאל
לא מקימים ממשלת שנאה
לא מובילים לבחירות שלישיות
נקודה

גנץ צריך להיות מנהיג. לקבל החלטה, ולהמשיך הלאה. אבל הוא לא. הוא לא מצליח ל"שכנע" את חבריו…. וכי מנהיגי המפלגות צריכים לשכנע את חבריהם? לא!!
אבל גנץ הוא לוזר, לא מנהיג. זה הברוך שהשמאל נפל אליו. אין לו מנהיגים, אין לו תחליף לביבי.

מדינה מבולבלת.
אבל הממשלה האמיתית שולטת מבנין בג"ץ. בלי אחדות וללא רוטציה.

אי אפשר שלא להבין אותם.
נתניהו הוא שקרן הדור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו