Yonatan Sindel/Flash90

חילופי האשמות בין הליכוד וכחול לבן – דריכות לקראת הכרעת ליברמן

הלילה בחוצות צפוי להסתיים המנדט שניתן ליו"ר 'כחול לבן' להקמת ממשלה כאשר עיני המערכת הפוליטית נשואות ליו"ר ישראל בתינו שצפוי למסור הצהרה פוליטית בשעות הצהריים. עד אז מנסים הצדדים 'להוכיח' כי דווקא הצד השני הוא סרבן האחדות האמיתי

לאור כישלון הפגישה שהתקיימה הלילה בין רה"מ נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ ופחות מיממה להחזרת המנדט לנשיא, נרשמו הבוקר חילופי האשמות קשות בין הצדדים כאשר כל צד מטיל על האחר את האחריות לאי הקמת ממשלת אחדות וגרירת העם למערכת בחירות נוספת ומיותרת, זאת לקראת הצהרתו הצפויה של יו"ר 'ישראל בתינו' ח"כ אביגדור ליברמן בשעה 13:00 בצהריים.

ההערכה היא שבנאומו זה צפוי ליברמן להסיר את הלוט האופף את עמדת מפלגתו בשבועות האחרונים ויודיע האם פניו מועדות לממשלת שמאל או ממשלת ימין, כאשר ההבנה היא, כי אפסו הסיכויים לכינונה של ממשלת אחדות. כזכור, רק לפני ימים אחדים חזר ליברמן על עמדתו כי נטיית ליבו תעמוד לצדו של מי שיחתור בכל הכח להקמתה של ממשלת אחדות על פי מתווה הנשיא.

בהודעה שפרסם הבוקר יו"ר כחול לבן בני גנץ הוא מטיל את האחריות לכישלון המגעים להקמתה של ממשלת אחדות על רה"מ נתניהו אותו הוא מאשים מבגרירת המערכת הפוליטית לסבב בחירות שלישי בתוך שנה. "הבוקר צריך לומר את האמת, בנימין נתניהו הוא סרבן אחדות ויעשה הכל כל לדרדר אותנו לבחירות בפעם השלישית בתוך שנה", אמר גנץ.

בהודעה שפרסם, גם היום קורא גנץ לנתניהו לוותר על 'בלוק החסינות' כלשונו, "גם היום אני קורא לנתניהו: הכר בתוצאות הבחירות אותן אתה והציבור מכירים היטב. ותר על בלוק החסינות ובוא למשא ומתן ישיר לגיבוש קווי יסוד של שתי המפלגות הגדולות. אהיה מוכן לפשרות למען אזרחי ישראל ללא ויתור על עקרונות יסוד".

מנגד בליכוד הגיבו לדברים ואמרו, כי "ביום שבו מדינת ישראל נלחמת נגד כוחות הטרור באזורנו, אנו מקווים שאביגדור ליברמן לא יתן את ידו לממשלת מיעוט שתלויה בתומכי טרור. גנץ דחה את מתווה הנשיא ואת התנאים שהציב ליברמן בסדר הרוטציה. גנץ אמר לראש הממשלה נתניהו בפגישתם שבכוונתו להקים ממשלת מיעוט שנשענת על תומכי הטרור".

"גנץ ולפיד שיקרו במצח נחושה לבוחריהם כשאמרו ״לא ננהל משא ומתן עם המפלגות הערביות, לא נעשה גוש חוסם איתן״. ראש הממשלה נתניהו צדק באזהרתו. ממשלת מיעוט כזאת היא סכנה למדינת ישראל בכל עת, ובוודאי בעת הזאת", לשון ההודעה.

בהודעה שפרסם מוקדם יותר ראש הממשלה הוא מביע אכזבה מכך ליו"ר כחול לבן סרב לאמץ את מתווה הנשיא, "לצערי, אמש בשיחתנו סרב בני גנץ לקבל את התנאי שהציב אביגדור ליברמן – קבלת מתווה הנשיא לפיו אני כראש ממשלה מכהן יהיה ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה".

רה"מ הוסיף, כי "ליברמן אמר שילך עם הצד שלא יסרב. עכשיו נותר רק לראות אם אביגדור ליברמן יעמוד בהתחייבויותיו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו