נתניהו וסער. צילום: שרון רביבו

סופית: פריימריז לראשות הליכוד בתוך 6 השבועות; סער דורש לפני תום המנדט

לאחר קריאתו של סער לקיים פריימריז, הערב הוחלט סופית על ידי נתניהו ויו"ר הסיעה חיים כץ כי הבחירות לראשות המפלגה יתקיימו תוך 6 שבועות. האפשרות להתמודדות בתוך ה'21 ימים' ירדה מסדר היום. סער: "מברך על הסכמת ראש הממשלה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם יו"ר מרכז הליכוד חה"כ חיים כץ בעקבות דרישת חברים במפלגה לקיים פריימריז עוד לפני תום ימי המנדט שהעניק הנשיא ריבלין לכנסת על מנת להרכיב ממשלה, השניים החליטו כי הפריימריז לראשות הליכוד יתקיימו בתוך שישה שבועות. אך טרם הוחלט מתי בדיוק הם יתקיימו. בסביבתם של כץ ונתניהו אמרו כי האפשרות להתמודדות בתוך הכנסת הנוכחית ולפני מערכת הבחירות ירדה מסדר היום, בעיקר בשל בעיות לוגיסטיות.

חה"כ גדעון סער שדרש את הפריימריז כתב בתגובה להחלטת ראש הממשלה כי הוא "מברך על הסכמת ראש הממשלה לקיים פריימריז להנהגת התנועה". סער הוסיף: "חוזר על קריאתי מאמש לקיימם במסגרת הזמנים (לפני תום ״21 הימים״) שתאפשר מניעת בחירות שלישיות".

בתוך כך, ב'חדשות 12' דווח הערב כי ראש הממשלה נתניהו "לא פוסל" בחירות כבר בשבועיים וחצי הקרובים כפי שדורש ח"כ סער אולם הסיכוי לכך קלוש וההערכה היא שהפריימריז יתקיימו רק לאחר פיזור הכנסת.

בפגישה שהתקיימה הערב בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר מרכז הליכוד חיים כץ, נתניהו לא פסל לקיים את הפריימריז כבר בשבועיים וחצי הקרובים, אך הבחירות לראשות המפלגה יתקיימו, בסבירות גבוהה, רק לאחר ההחלטה ללכת לקלפיות בפעם השלישית ולא לפני כן כמו שדרש ח"כ גדעון סער.

גורמים במערכת הפוליטית טוענים כי מדובר בספין של נתניהו שיגיד: "רציתי לקיים פריימריז, אבל לא הסתייע טכנית". אחרים מתעקשים שמדובר בהסכמה אמיתית של נתניהו, לדבריהם, ראש הממשלה השתכנע מכמה חבר כנסת בליכוד שמייעצים לו למגר את איום מכיוונו של סער ולחסל על הדרך את הסכנה שכמה חברי כנסת בליכוד יסייעו בשבועיים וחצי הקרובים לבני גנץ או לח"כ אחר מהליכוד לאסוף 61 חתימות כדי לקבל את המנדט להרכבת הממשלה. ההנחה אומרת שתהיה לכך פחות לגיטימציה אם נתניהו ינצח שוב.

ב'חדשות 13' דווח כי נתניהו שלח היום מסר לגדעון סער לפיו כדאי לו לבדוק את השטח לפני שהוא קורא לפריימריז. על פי ראש הממשלה, אחוז התמיכה בו בקרב מתפקדי הליכוד עומד על 80%. דבר היכול לספק הסבר מדוע נתניהו אינו חושש מפריימריז.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אולי גם שיעשו סבב מינויים חדש לכל סגל הפקידים כי יש בחירות חדשות? מזה הקשקוש הזה הם נבחרו לכנסת ולא לל3 חודשים

הכל בגלל החילולי שבת ההמונים שהליכוד בכנסת ובעיריות החל להפעיל ברחבי הארץ

אמיר אוחנה ראוי ונכון יותר מאשר מר סער . הוא חכם ישר ואינו ירא לומר את האמת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו