Rahim Khatib/ Flash90

דרישה: חקירה פלילית על מותם של בני משפחת א-סווארכה ברצועת עזה

באגודה לזכויות האזרח פנו לפרקליט הצבאי הראשי בדרישה שיורה על פתיחה בחקירה פלילית לבדיקת הרג שמונת בני המשפחה שחוסלו באמצעות טיל שנורה על ידי צה"ל בסבב הלחימה האחרון ברצועה. "מקבלי ההחלטות אינם חסינים מביקורת"

האגודה לזכויות האזרח פנתה לפרקליט הצבאי הראשי בדרישה שיורה על פתיחת חקירה פלילית בצל הריגת שמונה בני משפחת א-סווארכה בתקיפת חיל האוויר במהלך מבצע "חגורה שחורה". בפנייתה לפצ"ר מותחת האגודה ביקורת על הדרג המדיני והצבאי ומאשימה, כי "הסטטיסטיקה העגומה מלמדת שמקבלי ההחלטות חסינים מביקורת, לא משנה כמה קטלנית תהיה תקיפת מבנה שלא נבדק כראוי".

דיווח ערבי שהתפרסם הבוקר מגלה כי הפצצה ששיגר צה"ל על בית המשפחה, הינה פצצת mk84 טיפשה, סטנדרטית, במשקל 917 ק״ג. עליה הורכבה מערכת הנחיה gps חכמה.

כזכור, האירוע המדובר התרחש בסבב הלחימה האחרון, ביום חמישי לפנות בוקר בדיר אל-בלח שברצועה, כשעתיים לפני כניסת הפסקת האש לתוקפה בשעה שצה"ל ביקש לחסל בתקיפה אווירית את רסמי אבו מלחוס, מפקד יחידת הרקטות בחטיבת המרכז של הג'יהאד האיסלאמי, כאשר במבנה שהותקף שהו שמונת בני משפחת א-סווארכה. על פי המידע שנבדק למשפחה לא היה כל קשר לרסמי אבו מלחוס, איש הג'יהאד האיסלאמי, אלא מדובר באב המשפחה בעל שם זהה. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, במקום שהו 12 בני אדם נוספים שנפצעו בתקיפה.

זמן קצר לאחר שנודעה התקלה הודיע תה"ל הוא פותח בתחקור האירוע המצער בו נהרגו ילדים שאינם קשורים לטרור. התקרית אף גררה גינויים כמעט מכל קצוות הקשת הבינלאומית.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס"ד, קודם חקירה פלילילת על אלפי רקטות שנורו לישראל.

עוכרי ישראל
מי שמרחם על אכזרים סופו שמתאכזר לרחמנים

"האגודה לזכויות האזרח(הערבי)".

עוכרי ישראל
מי שמרחם על אכזרים סופו
שמתאכזר על רחמנים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו