כץ: "לחתום לסער ולגנץ במקביל? המתפקדים יבואו איתו חשבון"

שר החוץ ישראל כץ מבטיח כי מתפקדי הליכוד יבואו חשבון עם ח"כ גדעון סער על "הניסיון לשנות את כללי המשחק בעיצומה של כהונת ראש ממשלה מכהן, תוך שהוא משחק לידי השמאל שהמתין בכיליון עיניים לסיטואציה הזו"

על רקע קיום הפגנת הימין אמש, שר החוץ ישראל כץ שב ותקף היום בחריפות את ח"כ גדעון סער על שדווקא בעיתוי רגיש זה מבחינת המפלגה בחר להוביל את נס המרד נגד נתניהו.

בראיון לאולפן ויינט התייחס כץ לקריאתו של סער לקיום פריימריז מהירים והאשים כי מדובר בהדחה והבטיח כי מתפקדי הליכוד יבואו איתו חשבון. לדברי כץ קריאתו של סער בענין הפריימריז לפני תום 21 הימים בהם עומדת כעת המערכת כלל אינם במקום, שכן "כי אם 21 הימים יעברו וייגזרו עלינו בחירות – יהיו בכל מקרה פריימריז לראשות הליכוד. מה שהוא מנסה לעשות זה לשנות את כללי המשחק – לקיים פריימריז במהלך תקופת כהונתו של נתניהו".

באשר לקריאות פעילים המזוהים עם סער ולפיהן ניתן לחתום גם לגנץ וגם לנתניהו במקביל, איננה יותר מאשר חתירה תחת סמכות יו"ר הליכוד ויש בה משום היעדר נאמנות, "אלה צעדים שלא ראויים והליכוד יגיב אליהם בהתאם. לא ראש הממשלה", הדגיש כץ, "אלא המתפקדים של הליכוד יגיבו. הם חד משמעית יבואו איתו חשבון, אני מכיר את השטח הליכודי".

שר החוץ המשיך במתקפה האישית נגד חברו לסיעה והאשים אותו בכך שהוא משחק לידי 'כחול לבן' שכן, "כל מה שהם מנסים לעשות זה לפסול את נתניהו, והוא כביכול מנסה להגיע לזה. הבוקר הוא אמר 'כבר לא חשוב מי ראשון ברוטציה' וקרא לנתניהו לוותר, אתמול הוא קרא לו להתפטר. אלה אמירות לא לויאליות של מועמד לגיטימי שרוצה לבקש את אמון הציבור ולהציג חלופה. מדובר בעצם באימוץ הטענות הפסולות של הצד השני".

על האפשרות שסער יתפצל מהסיעה עם כמה מאנשיה אמר כץ": "אני לא שופט מחשבות, אבל לא רואה את אנשי הליכוד נודדים", לדבריו, "פעילים קוראים ומפעילים לחצים על חברי כנסת שיחתמו גם לנתניהו וגם לסער, כדי שיטילו עליו את הרכבת הממשלה, כלומר שאם תהיה קבוצת חברי כנסת שתחבור לכחול לבן, לעבודה ולמרצ – בעצם להקים ממשלה בראשות בני גנץ. אני לא מלא בדעתי שיהיו ח"כים שיעשו את הדבר הזה".

כץ נשאל כיצד ינהג בסיטואציה בה יצליח גדעון סער לקבץ סביבו 61 חתימות? לדבריו, "אם רוצים לאסוף 61 חתימות בלי שמוסדות הליכוד יכריעו, זה אומר שזו הליכה פרטית. הוא רוצה פריימריז, והוא רוצה אותם עכשיו בשביל להיבחר עכשיו – זה ניסיון לפגוע בסמכות של נתניהו ובבחירה".

יצוין, כי הבוקר שב והתייחס גדעון סער לתסבוכת הפוליטית ואמר כי "דחיית הפריימריז אינו מהווה עונש עבורו אלא עבור כלל מצביעי הליכוד". הוא הוסיף, כי "מי שרוצה לטמון את הראש בחול שיעשה את זה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

משתפ"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו