צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

מנהיגי נאט"ו התלוצצו על טראמפ שהודיע כי הקדים את חזרתו לוושינגטון

נשיא ביטל מסיבת עיתונאים שהייתה אמורה לנעול את פסגת נאט"ו, זאת ברקע תקרית דיפלומטית שאירע היום, לאחר שפורסם סרטון בו נראים מנהיגי נאט"ו מתלוצצים על הנשיא האמריקאי, "הוא מקיים מסיבות עיתונאים מאולתרות של 40 דקות, ככה בלי הכנה"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ביטל מסיבת עיתונאים שהייתה אמורה להתקיים הערב ולנעול את פסגת נאט"ו הנערכת בבירת אנגליה. הנשיא הודיע כי במקום מסיבת העיתונאים הוא ישוב מוקדם יותר לוושינגטון. "כשהפגישות יסתיימו, אני אשוב בחזרה לוושינגטון", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו והסיף, "לא נערוך מסיבת עיתונאים מסכמת פשוט כי הספקנו כל כך הרבה ביומיים האחרונים".

הודעה זאת מגיעה בעקבות תקרית דיפלומטית חריגה שאירע היום, לאחר שפורסם סרטון המציג את ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, מתלוצץ על נאומו הארוך של הנשיא האמריקני בפתח הפסגה, זאת בנוכחות ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת הולנד מארק רוטה, נשיא צרפת עמנואל מקרון והנסיכה הבריטית אן.

טראמפ עצמו תלה היום את הביטול בכך ש"קיימנו די והותר מסיבות עיתונאים ביומיים האחרונים". זאת למרות השמועות כי הודעת הביטול קשורה לעלבון שספג הנשיא מדברי המנהיגים בסרטון שפורסם.

התקרית אירע בשיחה בה נראו ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת הולנד מארק רוטה כשהם עומדים ומדברים על המנהיג האמריקני שחסרונו בלט בשל איחור של 40 דקות, לפי הצוות של טראמפ: "בעקבות פקקים ועומסים בלונדון". ראש ממשלת בריטניה סירב לקנות את התירוץ – וצחק עם עמיתיו: "האם זו הסיבה שהוא איחר?".

בשיחה שצולמה במקרה על ידי רשת השידור הקנדית CBC. אמר טרודו "הוא איחר כי הוא מקיים מסיבות עיתונאים מאולתרות של 40 דקות, ככה בלי הכנה" והוסיף בהנהונים לחבריו "כן, כן!".

"אפשר היה לראות איך הלסתות של אנשי הצוות שלו (טראמפ) נשמטות לרצפה", הוסיף טרודו בשיחה, בשלב מסוים אף התערב בשיחה מקרון, אך דבריו אינם ברורים מכיוון שעמד בגבו למצלמה. לאחר התקרית הגיב טרודו לפרסום הסרטון ואמר: "הייתה לנו פגישה נהדרת עם הנשיא טראמפ".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ככה זה אירופאים דוקרים בגב ומחייכים למצלמה..

והישראלים משקרים באולפן
ומנהלים מו"מ מאחורי הקלעים

הם מקנאים בו, וחוץ מזה בלי אמריקה נאטו היה שווה כקליפת השום הן מבחינה צבאית והן מבחינה כספית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו