Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו צפוי למנות מחר שרים למשרדי הרווחה, החקלאות והתפוצות

ראש הממשלה צפוי למנות מחר שלושה שרים למשרדי הרווחה, החקלאות והתפוצות, זאת לאחר שנאלץ לוותר על תיקיו בשל הגשת כתבי האישום נגדו. במערכת הפוליטית מעריכים כי ש"ס תקבל תיק אחד והשניים האחרים יישארו בליכוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי למנות מחר (רביעי) שלושה שרים למשרדי הרווחה, החקלאות והתפוצות, זאת לאחר שנאלץ לוותר על תיקיו בשל הגשת כתבי האישום נגדו. במערכת הפוליטית מעריכים כי ש"ס תקבל תיק אחד והשניים האחרים יישארו בליכוד.

הערב דווח כי המועמדים בליכוד לקבלת התיקים שבהם מחזיק נתניהו כיום הם חברי הכנסת דוד ביטן וציפי חוטובלי. לוח הזמנים מאלץ את ראש הממשלה למנות את ח"כ ביטן, נגדו מתנהלת חקירה, לשר ביום שבו הוא מבקש חסינות. בליכוד חוששים כי יהיה זה צעד אחד יותר מדי ולכן מחכים להחלטתו הסופית של ראש הממשלה.

בש"ס מתלבטים האם לקחת את תיק הרווחה ולהתמודד מידי שבוע עם מתן האישורים לצורך קיום עבודות בשבת או מראש ללכת על תיק התפוצות הפחות מזוהה עם האג'נדה של המפלגה אך גם פחות נפיץ.

כזכור, אמש מינה נתניהו את יו"ר יהדות התורה ח"כ יערב ליצמן לשר הבריאות במקומו של ראש הממשלה. מלשכתו של ליצמן נמסר כי "בשל ההתפתחות הפוליטית והמשפטית, מונה ח"כ יעקב ליצמן לשר הבריאות בפועל, במקום תפקיד 'סגן שר במעמד שר' – מינוי שהחזיק בו עד עתה. זאת לאחר שהוברר כי סמכויות 'סגן שר-במעמד שר' שהועברו לליצמן בשעתו, אינן תקפות במינוי שר מעליו שאינו ראש ממשלה". המינוי קיבל את אישורם של חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל.

כזכור, נתניהו הודיע לבג"ץ כי עד האחד בינואר הוא יעזוב את תפקידיו כשר הבריאות, שר התפוצות, שר הרווחה ושר החלקאות, וישאר רק ראש ממשלה. נתניהו מסר זאת לבג"ץ בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון שדרשה כי השופטים יממשו את סמכותם ויפעלו בהתאם להלכה שקבע בית המשפט בעניינם של השר אריה דרעי וסגן השר רפאל פנחסי, ויעבירו את נתניהו מתפקידיו כשר.

נתניהו מחויב להעביר את תיקי השרים כפועל יוצא מפסיקת בג"ץ בהלכת דרעי-פנחסי שנקבעה לפני יותר משני עשורים ולפיה שר שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום יפוטר מתפקידו. שני פסקי הדין הורו לראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין, לפטר את השר אריה דרעי ואת סגן השר רפאל פנחסי משום שהוגשו נגדם כתבי אישום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו