Hadas Parush/Flash90

גנץ: "הנחיתי את ניסנקורן לכנס בהקדם האפשרי את הוועדה המסדרת"

יו"ר כחול לבן: "נתניהו ביקש - נתניהו יקבל". ניסנקורן: "אפעל להקמת ועדת הכנסת החל ממחר ונקיים את דיוני החסינות בצורה הוגנת ויעילה". מיקי זוהר: "לפי חוות הדעת, יו"ר הכנסת צריך לאפשר הקמת ועדת כנסת אך לא מחויב לאשר את דיון החסינות עצמו"

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ הגיב לחוות הדעת של יועמ"ש הכנסת וצייץ בטוויטר כי "הנחיתי את יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן, לכנס בהקדם האפשרי את הוועדה המסדרת ולהקים את ועדת הכנסת בכדי לדון בחסינות נתניהו. נתניהו ביקש – נתניהו יקבל". עמיתו יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הוסיף כי, "לא אנחנו הגשנו את בקשת החסינות לכנסת הנוכחית, אלא ביבי. הוא בישל את זה, בעיה שלו שהוא פוחד כל כך מהתוצאה".

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן מסר כי, "על יו״ר הכנסת להתנהל כעת בצורה הממלכתית המתחייבת ולאפשר את כינוס הוועדה המסדרת באופן מיידי. אפעל להקמת ועדת הכנסת החל ממחר ונקיים את דיוני החסינות בצורה הוגנת ויעילה".

ממפלגת העבודה-גשר נמסר בתגובה על ידי ח"כ רויטל סויד, ראש צוות התגובות של המפלגה: "יש גבול גם לתעלולים של נתניהו, והיום הוא סומן. כל הספינים וכל האיומים וכל השקרים לא עזרו – ועדת הכנסת תתכנס בהקדם, כפי שהחוק דורש, דיון החסינות יתקיים, ואזרחי ישראל יזכו לדבר הבסיסי המגיע להם לפני הבחירות – לדעת האם המועמד-נאשם נתניהו יעמוד לדין או שלא. רצית דיון חסינות, קיבלת".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אמר כי, "אם למדנו משהו מהמאבק בפשיעה בחברה הערבית זה שעבריינים לא מתנדבים להיכנס לכלא בעצמם. חברי הרשימה המשותפת יצביעו בעד הסרת החסינות של נתניהו. הגיע הזמן להתקדם ולעבוד על הנושאים הבוערים לציבור שלנו וכל האוכלוסיות המוחלשות במדינה".

יו"ר המחנה הדמוקרטי, ח"כ ניצן הורוביץ, מסר כי, "נתניהו ביקש חסינות, אז נדון בה. זה עד כדי כך פשוט. כל מה שעשה יועמ"ש הכנסת זה לעמוד בלשון החוק. ועדת הכנסת תתכנס, למרות הנסיון הבזוי של אדלשטיין למנוע זאת. המחנה הדמוקרטי יצביע נגד מתן חסינות לנתניהו. בעד שלטון החוק, בעד השווין בפני החוק. מי שיצביע באופן אחר, מי שיסייע לנתניהו לחמוק ממשפט צדק בעבור תופיני שלטון למיניהם, בפועל יהיה שותף לפשע".

מהליכוד נמסר כי "לכחול לבן אין שום הישג להציג לאזרחי ישראל, אז הם ממשיכים לעסוק רק בדבר אחד: ״רק לא ביבי״. הם ימשיכו לעסוק בשטויות ואנחנו נמשיך להביא הישגים אדירים לאזרחי ישראל". ח"כ מיקי זוהר אמר כי, "‏ראיתי המון כותרות שגויות. מומלץ לקרוא את חוות הדעת של עו״ד אייל ינון ולהבין שהיא אומרת כך: יו״ר הכנסת צריך לאפשר הקמת ועדת כנסת אך לא מחויב לאשר את דיון החסינות עצמו. רק התחלנו".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד טען כי "‏מחוות הדעת, שניתנה בניגוד עניינים על ידי יועמ"ש הכנסת, עולה כי לא ניתן למנוע הקמת ועדת כנסת. יחד עם זאת, גם לפי חוות דעתו, לא יהיה ניתן לכנס את ועדת הכנסת בנושא החסינות ללא אישור יו"ר הכנסת. נמשיך להיאבק בהפיכת הכנסת לכלי שרת בידי קמפיין "רק לא ביבי" של לפיד גנץ וליברמן".

היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון העביר מוקדם יותר ליו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין את חוות דעתו בעניין היקף שיקול הדעת שלו בנוגע לכינוס הוועדה המסדרת ומליאת הכנסת בפגרת בחירות. ינון קבוע שלעניין כינוסה של הוועדה המסדרת, יו״ר הכנסת אינו יכול למנוע את כינוסה של הוועדה המסדרת לצורך קיום דיון בהקמת הוועדות הקבועות, לרבות ועדת הכנסת. לעניין כינוס המליאה סבור יועמ"ש הכנסת שככל שהוועדה המסדרת תגבש הצעה בדבר הרכב הוועדות הקבועות, יוכלו הממשלה או 25 חברי כנסת לבקש את כינוס המליאה ויהיה על אדלשטיין להיענות לדרישה זו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין על גנץ!!!!
רק הוא יציל אותנו מעדר הערסים שהשתלט על הכנסת ומנסה למוטט את הדמוקרטיה.

וועדה מעין שיפוטית???חחח אז איך יכול להיות שכחול לבן כולה יצביעו נגד, ממש מוזר זכולם חושבים אותו הדבר, זה וועדה פוליטית עם מכבסת מילים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו