מדבדב ופוטין היום. צילום: הקרמלין.

דרמה ברוסיה: ראש הממשלה הודיע לנשיא פוטין על התפטרותו

ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב הגיש את התפטרותו והתפטרות ממשלתו לפוטין. סוכנויות ידיעות ברוסיה דיווחו כי מדבדב ימונה לסגן ראש מועצת הביטחון של המדינה וכי יכול כעת פוטין לבצע את השינויים שרצה בחוקה

ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב הגיש היום (רביעי) את התפטרותו והתפטרות ממשלתו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. סוכנויות ידיעות ברוסיה דיווחו כי פוטין הודה למדבדב על תרומתו והוא ימנה אותו לסגן ראש מועצת הביטחון של המדינה. בעקבות התפטרותו של מדבדב, יכול כעת פוטין לבצע את השינויים שרצה בחוקה.

את ההודעה על ההתפטרות הודיע מדבדב בריאיון לכלי התקשורת כהנשיא שפוטין ישב לצדו והודה לו על עבודתו אך במקביל ציין שהממשלה של מדבדב לא עמדה בכל היעדים שלה. לאחר ההתפטרות אמר הנשיא פוטין כי על הממשלה להמשיך לתפקד ולעמוד בחובותיה עד שתוקם ממשלה חדשה.

ההודעה הדרמטית פורסמה שעות ספורות לאחר שפוטין הכריז במהלך נאום מצב האומה שנשא היום על כוונתו לבצע תיקונים בחוקה הרוסית, בכפוף לאישור במשאל עם. לדברי פוטין, השינויים אמורים להגדיל את הסמכויות של ראש הממשלה ושריו, ולאפשר לחברי הפרלמנט למנות ראשי ממשלה ושרים. סמכות אלו נמצאת כיום בידי הנשיא. "אלה שינויים משמעותיים מאוד במערכת הפוליטית", ציין.

"בחברה שלנו יש היום דרישה ברורה לשינוי", אמר פוטין. "אנשים רוצים התפתחות, הם משוועים להתקדם בקריירות שלהם, בחינוך שלהם ולחיות בשגשוג"

מדבדב אמר כי התפטרות הממשלה הנוכחית תאפשר לפוטין לבצע את השינויים הנדרשים, שלדבריו "ישנו את מאזן הכוחות של מערכות השלטון". הוא הוסיף כי "אנחנו צריכים לתת לנשיא המדינה שלנו לנקוט את כל הצעדים הנדרשים כדי לבצע את השינויים".

בין המועמדים לתפקיד ראש הממשלה נמצאים ראש העיר מוסקבה סרגיי סוביאנין, שר האוצר מקסים אורשקין ושר האנרגיה אלכסנדר נובאק.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו