Hadas Parush/Flash90

ח"כ גדי יברקן בהודעה רשמית: "יוצא לדרך חדשה בתנועת הליכוד"

הח"כ שערק מכחול לבן: "בשלהי הכנסת ה-21 הוצע לי לעבור לליכוד תמורת מינוי לשר בכיר, סירבתי משום שהמנדט שניתן לי היה מנדט של כחול לבן, היום אני מחזיר את המנדט. רוב בוחריי מעריך את הליכוד ונתניהו, גם אני על אף הביקורת שהשמעתי כלפיו"

ח"כ גדי יברקן הודיע הערב רשמית כי הוא עובר מכחול לבן לליכוד והוא צפוי להיות משובץ במקום 20 ברשימת במפלגה: "אני יוצא לדרך חדשה בתנועת הליכוד, זו שפעלה למעננו עוד מימי בגין ושמיר שהקהילה האתיופית תמיד היתה נר לרגלם ועודנה גם היום בהנהגתו של בנימין נתניהו".

יברקן הסביר את השינוי בעמדתו למרות הביקורת הרבה שהשמיע בשנה האחרונה על הליכוד ונתניהו: "זה לא סוד כי בעבר השמעתי ביקורת על ראש הממשלה אך מה שמניע אותי זה אך ורק עתיד המדינה ועתיד הקהילה שנותנת בי אמון פעם אחר פעם, חובתי המוסרית לקהילה היקרה שלי, היא לדאוג, לטפל ולפתור את הסוגיות הבועורות אותם אפרסם יחד רה"מ. רוב גדול של ציבור בוחריי אוהב ומעריך את הליכוד ואת בנימין נתניהו, כך גם אני על אף הביקורת שהשמעתי כלפיו בעבר".

עוד הוסיף כי, "בשלהי הכנסת ה- 21 הוצע לי לעבור לליכוד תמורת מינוי לשר בכיר, סירבתי משום שהמנדט שניתן לי היה מנדט של כחול לבן, אופורטניזם הוא אינו דרכי, לא כך חונכתי. הערכים עליהם גדלתי הם כאלה שמעולם לא הייתי משתמש במשהו שאינו לא שייך לי, לכן היום אני מחזיר את המנדט למפלגת כחול לבן ביושר ובלב שלם, והולך אחרי הלב שלי ולמען הציבור שלי לדרך חדשה. אני מודה למשה בוגי יעלון על האמון ועל שיתוף הפעולה".

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ הודיע מוקדם יותר כי, "‏החלטתי בתיאום עם חה״כ רא״ל (במיל׳) בוגי יעלון להדיח מרשימת כחול לבן את ח״כ גדי יברקן". ממפלגת תל"ם, מטעמה כיהן יברקן בכחול לבן, נמסר כי "יו״ר תל״ם ח״כ משה ( בוגי ) יעלון הודיע לפני מספר דקות לח״כ גדי יברקן, שנוכח התנהלותו והתנהגותו שמעידה יותר מכל על ערכיו, הוא מודח ממפלגת תל״ם ולא יכלל עוד ברשימת ׳כחול לבן׳ לכנסת ה-23".

גורמים פוליטיים טוענים כי אם יברקן יחליט לעבור לליכוד, יהיה זה מהלך משמעותי שכן בבחירות האחרונות נדד מנדט של יוצאי אתיופיה מהליכוד לכחול לבן, ככל הנראה בשל חוסר הייצוג של העדה במפלגת השלטון ו"אירועי סלמון טקה". הליכוד ימסור בשעה 20:00 את רשימתו ליו"ר ועדת הבחירות. הרשימה תימסר על ידי השר יריב לוין, השרה יפעת שאשא ביטון, ח"כ דוד ביטן ומנהלת הסיעה עליזה בראשי.

יברקן ישוריין בליכוד במקומו של שר האוצר משה כחלון שהודיע בתחילת השבוע כי לא יהיה ברשימת הליכוד בבחירות הבאות וצפוי לסיים את דרכו הפוליטית עם כינון ממשלה חדשה. על פי הדיווחים, לאחרונה הגיעו אליו נציגים מהליכוד כדי להכין את טפסי המועמדות לכנסת אך הוא, ומועמד נוסף מהמקום ה-57 ברשימה הודיעו כי הם לא מעוניינים בכך.

בכחול לבן הודיעו על נציג חדש למגזר הרוסי בכחול לבן במקום ה-33, מקומו של יברקן – אנדרי קוז'נוב. קוז'נוב, שהיה במשך עשור הכתב הצבאי של ערוץ 9 ושימש כחוקר בכיר במכון MEMRI, עלה לארץ בשנת 1997. הוא בן 40, נשוי ואב לשלושה, תושב פתח תקווה והוא בעל תואר שני בחקר ויישוב סכסוכים מהאוניברסיטה העברית. קוז'נוב שימש בחודשים האחרונים כדובר כחול לבן לתקשורת הרוסית.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם הוא היה עושה את הצעד הזה כשהוצע לו בסבב א' של הבחירות היה חוסר למדינה הרבה מאד כסף ובחירות מיותרות…

עוד שבוע הוא מודיע על הצטרפות לעבודה ונרשם בהיסטוריה כציפי לבני 2

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו