צילום: נאסר אישתיה /פלאש 90.

הפרקליטות הצבאית שוקלת העמדה לדין של חייל שירה למוות בפלסטיני

התביעה הצבאית זימנה חייל לשימוע לקראת הליך משפטי נגדו בשל פעילות מבצעית בגוש עציון שבמהלכה הרג אדם חף מפשע. דובר צה"ל: "מהחקירה עלה שהירי בוצע תוך חריגה מכללי הפתיחה באש ובאופן בלתי מקצועי"

התביעה הצבאית הודיעה היום (ראשון) ללוחם צה"ל מגדוד החילוץ "שחר" של פיקוד העורף כי היא שוקלת להעמידו לדין פלילי בשל פעילות מבצעית בשטחים שבמהלכה ירה למוות בפלסטיני חף מפשע. מדובר בהלך נדיר מכיון שהתביעה הצבאית לרוב אינה מגישה כתבי אישום נגד לוחמים על פעילות מבצעית.

התקרית אירעה לפני כשנה באזור צומת גוש עציון, אז לוחם בגדוד החילוץ "שחר" של פיקוד העורף היה בעמדה באזור וכאשר הבחין באחמד מנאסרה שיורד מרכבו כדי לסייע לאדם בכביש, החייל חשד שהוא מעורב בטרור וירה לעברו כמה פעמים והביא למותו. בדיעבד התברר כי לא היה לו כל קשר לפעילות טרור. מהאש נפצע בבטנו גם פלסטיני נוסף. הלוחם נחקר במצ"ח, ואמר שחשב שיש התרעה לפיגוע בגזרה.

דובר צה"ל אישר את הפרטים ומסר: "היום זומן החייל על ידי הפרקליטות הצבאית לשימוע, לאור האפשרות שיוגש נגדו כתב אישום. במהלך האירוע ירה החייל והרג פלסטיני, ופצע תושב אחר. מהחקירה עלה שהירי בוצע תוך חריגה מכללי הפתיחה באש ובאופן בלתי מקצועי".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

החיילים עובדים בלחץ מטורף סה"כ מדובר בחברה בני 20 שנמצאים במיקום שורץ מחבלים התרעות וגם פיגועים ל"ע אשר על כן החייל ביצע את הירי בתום לב וא"א להרוס לו את החיים בגלל זה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו