צילום: ג'ורג' נובומינסקי / פלאש 90

הפרטת נמל חיפה יוצאת לדרך; כחלון: "מהלך משמעותי לכלכלת ישראל"

וועדת השרים להפרטה אישרה את הפרטת נמל חיפה כחלק מהרפורמה הכוללת בנמלי הים של ישראל. בנוסף, אישרה הועדה מהלך משמעותי לקראת ההפרטה של בדואר ישראל

וועדת השרים להפרטה אישרה היום (שלישי) את הפרטת נמל חיפה. ההפרטה תכניס משקיע אסטרטגי פרטי שייקנה את הנמל כמקשה אחת עם עדיפות לרוכש מתחום המכולות והשינוע הימי. זאת כחלק מהרפורמה הכוללת בנמלי הים של ישראל. בנוסף, אישרה הועדה גם מהלך משמעותי לקראת ההפרטה של חברת דואר ישראל בכך שהוסרו חסמים שמנעו את הכנסתו של משקיע פרטי לדואר ישראל.

יו"ר הועדה ושר האוצר משה כחלון אמר: "זהו מהלך משמעותי לכלכלת ישראל שיחזק את נמל חיפה ואת התחרות בנמלים. המהלך הזה הוא מהלך נדרש שהממשלה מקדמת מזה כמה שנים".

ינקי קוינט, מנהל רשות החברות :"ההחלטה מקדמת את הרפורמה בנמלים ותעמיד את חברת נמל חיפה במצב כלכלי איתן עם פתיחת התחרות מול הנמל הפרטי". על קידום ההפרטה בחברת דואר ישראל אמר: "המהלך הזה יתרום משמעותית לחיזוק ושיפור השירות לאזרח של חברת דואר ישראל.

אשל ארמוני, יו"ר דירקטוריון חברת נמל חיפה: "זהו רגע היסטורי שמגיע לאחר עבודה אינטנסיבית של שנתיים ובמסגרת תהליך אסטרטגי ארוך טווח, שתכליתו להביא את נמל חיפה לשגשג בסביבה תחרותית. החל ממחר בבוקר עלינו לפעול ליישום ההפרטה ולאיתור רוכשים שימנפו את נמל חיפה בעשורים הקרובים. אבקש להודות על האמון ועל שיתוף הפעולה לשר האוצר משה כחלון, לשרים בצלאל סמוטריץ׳ וישראל כץ ולראש רשות החברות ינקי קוינט״

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו