צילום: פלאש 90

בג"ץ מחק את העתירה הקנטרנית של ליברמן – בתי הדין יבצעו בירורי יהדות

בג"ץ דחה את עתירת יו"ר ישראל ביתנו נגד בדיקות גנטיות ובירורי יהדות שנערכים בבתי הדין הרבניים. השופט סולברג כתב בפסק הדין: "הבדיקה הגנטית מסייעת לפונים לבתי הדין - על הדיינים לעשות כחכמתם"

בית המשפט העליון בהרכב השופטים הנדל, סולברג וקרא, קבע היום (רביעי) כי הוא מוחק את העתירה שהגיש ח"כ אביגדור ליברמן בטענה שבתי הדין הרבניים מחייבים לערוך בדיקות גנטיות ובירורי יהדות לאנשים שאינם צד לדיון.

השופט סולברג כתב בפסק הדין כי הוא אינו מוצא פגם בהצגת האפשרויות לפני המבקש, לידיעתו ולבחירתו, לערוך בדיקה גנטית שתסייע בבירור היהדות. עוד הוסיף השופט סולברג כי עובדתית, רק במקרים בודדים בלבד נעשתה פנייה לנשיא בית הדין הרבני הגדול לאישור ביצוע בדיקה גנטית, כי 97% מהבקשות לבירורי יהדות אושרו ללא כל בדיקה נוספת והדברים "לא כצעקתה".

בסיום דבריו כותב השופט סולברג כי "מוטב להותיר לבית הדין גמישות בהפעלת שיקול דעת בהתאם לדין, להלכה, ולראיות". והוא דוחה את הצעת חבריו להרכב לקבוע כללים כתובים שאין בהם בהכרח פתרון לכל תרחיש אפשרי שיבוא בשערי בית הדין – "על הדיינים לעשות כחכמתם, בשׂום שכל וברגישות, כנדרש בנסיבותיו של כל עניין העומד על הפרק", מסיים השופט סולברג.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בתגובה למחיקת העתירה של ליברמן בבג"ץ: "את ליברמן לא מעניין העובדות, הוא הפסיד בבג"ץ אבל ימשיך להסית, העיקר לקבל כותרות ואולי כמה קולות מאלה שלא מכירים אותו ועלולים לחשוב שהוא מדבר ברצינות".

פסק הדין המלא:

ממפלגת "ישראל ביתנו" נמסר בתגובה להחלטת הבג"צ בנוגע לעתירה בנושא של בדיקות הד.נ.א: "לפני כשנה "ישראל ביתנו" וח"כ אביגדור ליברמן יחד עם העותרות הפרטיות, הגישו עתירה לבג"צ בנושא של בדיקות לבירור יהדות ליוצאי חבר העמים. היום התקבלה החלטתו של הבג"צ, שדן בעתירה בהרכב של 3 שופטים. בהחלטת בית המשפט נכתב שאילו בית הדין הרבני לא יקבע תוך שנה נהלים כתובים בנוגע לבדיקות ד. נ. א., קרי שבתי דין רבניים לא יוכלו לערוך בדיקות אלו באופן שרירותי בהתאם לרצונם, כפי שנעשה עד היום, ניתן יהיה להגיש עתירה חדשה בנושא. זאת ועוד בג"צ מציין כי הנוהל שיקבע יהיה נתון לבחינה של בית משפט, וקבע בצעד לא שגרתי שהמשיבים יחויבו בהוצאות העותרים בסך 4,000 ש"ח".

"עם זאת, מפלגת "ישראל ביתנו" לא תסתפק בשינויים בנהלים, אלא תדרוש שינוי יסודי בהליכי בירור יהדות, שיגן כראוי על זכויות היסוד של יוצאי ברית המועצות לשעבר. כמו כן מפלגת "ישראל ביתנו" תדרוש, במסגרת ההסכמים הקואליציוניים להתחייב לחוקק בהליך מזורז את הצעת החוק לתיקון חוק מידע גנטי, שהונח על שולחנה של הכנסת הקודמת ע"י סיעת "ישראל ביתנו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממש ממש לא, אתם מצטטים את דעת המיעוט כהחלטה, מה שבאמת הוחלט, זה שהעתירה נמשכה על ידי העותרים לתת זמן למועצת הרבנות לגבש כללים, ההיפך היא התקבלה, רק שנתנו לרבנות זמן, המדינה אפילו חוייבה בהוצאות…

משפחת בייסרון זה כל ישראל בייתנו באמת זה שם משפחה אחת בבית אחד .

הבג"ץ האנטי יהודי, בזמן שהשופט סולברג מביא אסמכתאות לדבריו השופטים האחרים מדברים מהבטן ללא אסמכתאות וראיות, ובוודאי שלא יחמיצו הזדמנות לפגוע ברבנות בעקיצה של 4000 ש"ח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו