צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

נשיא גרמניה: "עמי ביצע את הפשעים, אני עומד ונושא את האשמה"

שטיינמאייר הצהיר כי "הרצח המתועש ההמוני של שישה מיליון יהודים, זהו בעצם הפשע הנורא ביותר בעידן המודרני כנגד האנושות. פשע זה בוצע על ידי בני עמי", והוסיף: "אותם רבים אשר יישרו קו בדממה. גם הם היו גרמנים"

נשיא גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר, נאם בטקס המרכזי של אירועי פורום השואה העולמי לציון 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ במוזיאון יד ושם בירושלים. שטיינמאייר החל את נאומו בעברית ובירך "ברוך אתה ה' שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

שטיינמאייר התייחס לזוועות שביצעו בני עמו ואמר: "אלו שביצעו את הפשעים גם הם היו בני אדם, הם היו גרמנים שרצחו, שתכננו וסייעו לרצח, ואותם רבים אשר יישרו קו בדממה. גם הם היו גרמנים".

"הרצח המתועש ההמוני של שישה מיליון יהודים, זהו בעצם הפשע הנורא ביותר בעידן המודרני כנגד האנושות. פשע זה בוצע על ידי בני עמי", הצהיר, "המלחמה הנוראית שגבתה את חייהם של יותר מ-50 מיליון איש יצאה מתוך ארצי שלי. כיום, 75 שנה אחרי שחרור אושוויץ, אני עומד כאן ניצב מולכם כנשיא גרמניה ועליי המשא ההיסטורי הכבד של האשמה. הלוואי ויכולתי להגיד שלמדנו את הלקח, אבל אני לא יכול. השנאה מתפשטת".

הנשיא הגרמני המשיך: "יחד עם זאת, אני מלא תודה כלפי ידי השורדים שמושטות אלינו. הכרת תודה בשל האמון החדש שהעם בישראל נתן בנו. הם וגם אנשים בכל העולם, הכרת תודה על כך שחיים יהודיים שוב שבו לשגשג בגרמניה. אני מתרגש עמוקות עד מעמקי נשמתי בשל רוח הפיוס הזו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גבר

בטח לא פשוט לעמוד ולהתוודות ככה על העם שלך?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו