שר התורה וראש הישיבה במכתב נגד יוזמת ר"ע פתח תקווה

בשל הכרזת ר"ע פתח תקווה כי יפתח גנים לילדים החרדיים יוצאים גדו"י במכתב נגד היוזמה: "פשוט שגנים העומדים בבעלות ובניהול אנשים ומוסדות של כאלו שאינם מחנכים בביתם לתורה ויראת שמים, אינם מתאימים כלל לציבור שומרי תורה ומצוות"

בעקבות הכרזתו של ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג על פתיחת גני עירייה לתושבים החרדיים כשלטענתו יהיה בפיקוח של אחד הרבנים יוצאים מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי שליט"א וראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א במכתב כי "אין להפקיד את נשמות ילדינו בידי אנשים ומוסדות שאינם מחנכים בבתיהם לתורה ויראת שמים".

במכתב שפורסם הבוקר ב'יתד נאמן' תחת הכותרת "מכתב רבותינו עיני העדה שליט"א בעניין הרישום לגני הילדים בפתח תקווה" כותבים מרנן שר התורה הגר"ח קניבסקי ורה"י הגרי"ג אדלשטיין, כי: "מצוות האב והאם לחנך הילדים ולהרגילם לאמונה, תורה, יראת שמים ומדות טובות. וחינוך זה הוא מגיל קטנות ממש וכמשאחז"ל קטן היודע לדבר אביו מלמדו וכו'. וגני הילדים לבנים ולבנות תפקידם לפעול בזה ולהיות שותפים בחינוך הילדים כרצון ההורים, ולחנכם בדרך ישראל סבא וכמקדמת דנא"

עוד כותבים גדולי ישראל "פשוט שגנים העומדים בבעלות ובניהול אנשים ומוסדות של כאלו שאינם מחנכים בביתם לתורה ויראת שמים, אינם מתאימים כלל לציבור שומרי תורה ומצוות, ותמהנו איך יעלה על הדעת להפקיד בידיהם את נשמות ילדינו נ"י, ואכן בס"ד עד היום לא היתה כזאת בגני הילדים וחלילה מלשנות בזה".

את המכתב סיימו שר התורה וראש הישיבה: "וזכות המסורת בחינוך ילדינו נ"י תעמוד לנו לראותם גדלים כולם בתורה ויר"ש ומידות טובות מתוך נחת ואושר לטוב לנו כל הימים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו