יונתן סינדל / Flash90

קושנר: "התוכנית תבלום את ההתנחלויות כדי לאפשר מדינה פלסט'"

יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ תוקף את ההנהגה הפלסטינית: "יש לה רקורד של 20 שנה של החמצת כל הזדמנות ואפס אחוזי הצלחה - בעסק שלי, כשמישהו מנסה לעשות עסקה 20 שנה ונכשל, מחליפים אותו במישהו אחר שכן יודע לעשות עסקה"

'עסקת המאה': ג'ארד קושנר יועצו וחתנו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר הבוקר (ראשון) כי התוכנית המדינית שהציגה הבית הלבן מבקשת ל"בלום את התרחבות ההתנחלויות שחיים בהן כיום יותר מחצי מיליון איש, כדי לאפשר היתכנות של מדינה פלסטינית בעתיד".

בריאיון לערוץ טלוויזיה מצרי אמר קושנר כי בלימת הגידול של ההתנחלויות מתאפשרת תמורת מתן שטח לישראל שממילא היא לא הייתה עוזבת אותו. לדבריו, המפה המצורפת לתוכנית היא לא מפה מדעית, אלא מפת קונספט בלבד. "בין אם אתה משרטט את הקו כאן או שם – זה לא משנה. אם הפלסטינים לא אוהבים היכן ששורטט הקו שיבואו ויגידו לנו היכן הם רוצים לשרטט אותו".

קושנר דחה את הטענות לפיהן הפלסטינים קיבלו בעבר הצעות טובות יותר, ואמר כי ישראל מעולם לא באופן רשמי ופומבי למפה כזאת, "יידרשו לנו חודשיים כדי לעבוד על חלק מהטריטוריה ולהבין כיצד הופכים את מפת הקונספט למפה טכנית – כל כביש, כל גבעה וכל אינץ' – ואנו רוצים לראות אם אנו יכולים להכיר בטריטוריה הזו"

יועצו של הנשיא טראמפ הוסיף וציין כי ישראל עשתה כמה פשרות כשהסכימה למתווה האמריקני המוצע "היא מעולם לא הסכימה למדינה פלסטינית לפני כן, לעיקרון של אדמה תמורת שלום, לבירה פלסטינית במזרח ירושלים ולמפה". הוא הדגיש כי המתווה מאפשר לכל מוסלמי בעולם לפקוד את מסגד אל-אקצה אך התחמק משאלה שהפנה אליו המראיין באשר לעתיד מכשול ההפרדה בין המסגד לבין הבירה הפלסטינית שתוקם לפי התוכנית.

קושנר הוסיף כי תוכניתו של טראמפ "היא הזדמנות נהדרת עבור הפלסטינים, והיא תפעל גם להתקרבות בין ערבים לישראל, שהתחייבה לכבד את רצונו של כל מוסלמי שרוצה להתפלל במסגד אל אקצה. והוא הביע את אמונתו כי תוכנית השלום הנוכחית תהיה צעד חשוב ביצירת סביבה בטוחה בין שני הצדדים".

בנוסף טען כי "הפלסטינים דוחים דבר שלא ראו או ידעו את פרטיו, ולמרות שהם רוצים להיות מדינה וריבונות, שלא קל להיות מדינה כמו מצרים, סעודיה וארצות הברית של אמריקה, הם רוצים להיות מדינה, אבל בצורה מוגזמת".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אמליץ בזאת לכל הביביים – לקרוא ולהפנים את דבריו של ג'ארד קושנר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו