צילום: דורון הורוביץ / פלאש 90.

לפחות 10 ישראלים בספינה שהוטלה בהסגר לאחר שהתגלו נדבקים בקורונה

עשרה נוסעים בספינת התיירות שעגנה בנמל יוקהומה שביפן נדבקו בנגיף, 3,700 הנוסעים ואנשי הצוות צפויים להישאר בבידוד בין כשבועיים. ישראלית על הספינה: "הבעיה היא שאנחנו לא מבינים את המידע המדויק, מה התוכניות שלהם"

למעלה מ- 3700 נוסעי ספינת תיירות 'Diamond princess' שעגנה ביפן נמצאים בבידוד לאחר שלפחות עשרה מהמפליגים אומתו כנדבקים בנגיף הקורונה. בין נוסעי הספינה ישנם למעלה מעשרה ישראלים, שיחד עם אלפי הנוסעים צפויים להיות בבידוד כשבועיים.

הספינה הגיעה ביום שני לנמל ביפן בתום שיט של שבועיים. לאחר שהתגלה כי אדם מהונג קונג שהפליג בה לפני למעלה מחודש, נדבק בנגיף הוזעקו אליה רופאים שמצאו בה לפחות עשרה נדבקים מבין 2600 נופשים ו-1000 אנשי צוות. אף אחד מהנדבקים אינו במצב קשה, אך לאלפי הנופשים צפוי זמן רב בבידוד.

ממשרד החוץ הישראלי נמסר: "על פי היפנים יש בין 15 ל-17 נושאי דרכון ישראלי אבל הרשימות עדיין לא מאומתות. בספינה התגלו 10 חולים בקורונה שהורדו מהספינה והועברו לבתי חולים ביפן.
שאר הנוסעים ישארו בבידוד על הספינה במשך 14 ימים".

"צוות של הרשויות היפניות נמצא על הספינה ונפגש עם כל אחד מהנוסעים במטרה לספק מזון, תרופות וכל טיפול נחוץ אחר. עד כה נלקחו דגימות מה-200 נוסעים נוספים וממתינים לתוצאות. אם יתגלה חולה נוסף במחלה יעבירו אותו לבית חולים ביפן. אנחנו עומדים בקשר עם הרשויות ועם המשפחות ועוקבים מקרוב אחרי התפתחות. חשוב לציין כי בשלב זה הישראלים אינם בין החשודים בהידבקות בנגיף".

לפי הדיווחים בתקשורת היפנית, בין הנדבקים שאותרו עד כה אמריקאים, אוסטרלים, יפנים ואיש צוות פיליפיני, הנדבקים פונו לבתי החולים, מהשלטונות היפניים נמסר כי מצבם טוב והם מטופלים. עוד דווח כי מרבית נוסעי הספינה הם פנסיונרים, בשנות השישים והשבעים לחייהם.

אחת מהישראליות שנמצאות בבידוד בספינה סיפרה ל'ווינט' כי הצוות בספינה מנסה לעשות את המיטב: "בחברה פה מאוד משתדלים להביא לנו כל מה שצריך, לענות על הבקשות שלנו. הם שואלים למי חסר תרופות ואומרים שידאגו לספק לנו. דואגים להביא לנו אוכל ומים. עושים מאמצים מאוד גדולים לתת לנו הרגשת ביטחון ולהראות שהכל בשליטה. הבעיה היחידה היא שאנחנו לא מבינים את המידע המדויק, מה התוכניות שלהם".

שר הבריאות היפני ואמר לכלי התקשורת: "אנחנו נדאג בצורה הכי יעילה שאפשר לבריאות הנוסעים ואנשי הצוות. נעשה כל מאמץ למנוע את התפשטות הנגיף. הבידוד יימשך קרוב לשבועיים כיוון שזהו זמן הדגירה המקסימלי של הווירוס".

נוסעי הספינה אינם מנותקים מהעולם ובחברת הספנות העניקו להם שירותי טלפון ואינטרנט ללא תשלום כדי שיוכלו להישאר בקשר עם בני משפחותיהם וחבריהם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו