Wisam Hashlamoun/Flash90

16 שעות אחרי: נלכד המחבל שביצע את פיגוע הדריסה לפנות בוקר בירושלים

הסתיים המצוד: לאחר מאמץ מבצעי ומודיעיני נרחב של צה״ל בשיתוף השב"כ, לוחמי הימ"מ של משטרת ישראל ויחידות מיוחדות נוספות, עצרו הכוחות את המחבל שביצע את פיגוע הדריסה היום לפנות בוקר בירושלים. המחבל הועבר לחקירת כוחות הביטחון

חצי יממה של מרדף: בתום סריקות נרחבות שנערכו משעות הבוקר המוקדמות, צה"ל, שב"כ וימ"מ עצרו הערב (חמישי) את המחבל שביצע את פיגוע הדריסה במתחם התחנה בירושלים. המחבל נעצר ללא התנגדות אחרי שצוות ימ"מ הקיף אותו בעת שנסע ברכבו בצומת הגוש. מדובר בפלסטיני בן 25 משכונת א-טור במזרח ירושלים, שלו אין עבירות ביטחוניות קודמות.

מדובר צה"ל נמסר כי, "לאחר מאמץ מבצעי ומודיעיני נרחב של צה״ל בשיתוף השב"כ, לוחמי הימ"מ של משטרת ישראל ויחידות מיוחדות נוספות, עצרו הכוחות לפני זמן קצר את המחבל שביצע את פיגוע הדריסה היום לפנות בוקר בירושלים. המחבל הועבר לחקירת כוהב"ט. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לשמירה על הביטחון במרחב ויפעלו לסיכול ניסיונות פיגוע וללכידת מחבלים".

מדוברות המשטרה נמסר כי, "לוחמי הימ"מ של משמר הגבול – היחידה ללוחמה בטרור של משטרת ישראל, עצרו את המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים. לאחר מאמץ מבצעי ומודיעיני נרחב בשיתוף כוהב"ט, השב"כ ויחידות מיוחדות נוספות, עצרו הכוחות לפני זמן קצר, את המחבל מפיגוע הדריסה אתמול בירושלים. המחבל שנעצר בצומת הגוש הועבר לחקירת כוהב"ט. בצה"ל ובמשטרה ימשיכו לפעול לשמירה על הביטחון במרחב ויפעל לסיכול ניסיונות פיגוע וללכידת מחבלים".

במהלך הלילה התרחש פיגוע דריסה סמוך למתחם ההגנה בעיר העתיקה במהלכו נפצעו, בדרגות שונות, 12 חיילי גולני שחזרו מהשבעתם, בהם צעיר בן 20 במצב קשה. הם פונו לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והר הצופים בעיר. חלק מהפצועים פונו על ידי אמבולנסים צבאיים שהגיעו למקום בכדי לסייע לכוחות המשטרה, שביצעו מצוד אחר החשוד בדריסה, לאחר שרכבו אותר כעבור מספר שעות, בבית ג'אלה.

מתחקיר ראשוני עלה כי המחבל הפתיע את החיילים מאחור בזמן שצעדו בירושלים, נעצר, הסתובב במקום ונסע במהירות לכיוון מזרח ירושלים. החיילים, שהתגייסו לשורות החטיבה בנובמבר האחרון, לקחו חלק בטקס השבעה בכותל המערבי והיו בדרכם למתחם התחנה, אז התרחש הפיגוע. עוד עלה כי החיילים לא הגיבו בירי בזמן האירוע. המפקדים טענו כי החיילים, שרק לאחרונה התגייסו, לא היו מורגלים בתרחישים מסוג זה בתוך שטח מדינת ישראל.

מוקדם יותר היום, לוחם משמר הגבול בן 38 נפצע קל בפיגוע ירי בעיר העתיקה בירושלים. המחבל, ערבי ישראלי מחיפה, נורה ונהרג. מהמשטרה נמסר כי המחבל הגיע סמוך לשער האריות וירה לעבר השוטרים במקום. בתום מרדף הכוחות ירו למוות במחבל, הלוחם שנפצע פונה לבית החולים שערי צדק. חשוד נוסף נעצר לאחר שנתפס ברכב ממנו ירד המפגע – ועוכב לחקירה.

בנוסף, חייל נפצע קל בצהריים מירי בצומת הפרסה בבנימין. הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים שיבא בתל השומר. האש נורתה לעבר החייל מגדוד נחשון של חטיבת כפיר, שעה שעמד בצד הכביש. היורה נמלט, וכוחות גדולים סורקים את האזור במטרה לתפוס אותו. ביישובים סמוכים יש דריכות, וההנחה היא שיש מחבל או מחבלים חמושים שמסתובבים בגזרה.

הערב החליטו בצה"ל לאחר הערכת מצב לתגבר את כוחות הלוחמים באוגדת יהודה ושומרון – זאת, בעקבות שלושת הפיגועים שאירעו בירושלים ובבנימין תוך פחות מיממה. גדוד 202 של הצנחנים, שמגיע מאימון בצאלים, יסייע במשימות ההגנה בגזרות שבהן מתנהל מרדף אחרי החוליות שביצעו את הפיגועים. זאת, בנוסף לצוותים מביה"ס ללוט"ר, מדובדבן וממגלן.

תיעוד של צלמי פלאש 90 מהמצוד שערכו כוחות צה"ל ומג"ב ביממה האחרונה ברחבי יהודה ושומרון: Wisam Hashlamoun & Nasser Ishtayeh

 

 

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד לכם צה"ל והמוסד

אבו מאזן מסית את הערבים לפגוע באזרחים תמימים. אפילו תושבי מזרח י ם ערבים ישראלים שעובדים בישראל מלאים רעל של שנאה למדינה בגלל ההסתות הפרועות ברשתות החברתיות

מנעול ובריח לא משפיע על הארורים האלה.תלמדו מארדואן.מרוסיה.מאמריקה.חד וחלק מוות לכל מי שרוצח או פוגע ביהודי.איפה מנדלביט וכל שופטיו הייפי נפש הא.דם יהודי הפקר?! מענין למדפחתם של עוכרי ישראל הם לא מגיעים.אולי יבוא גם היום שלהם.לכל המסייעים לערבים. בכל דרך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו