צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

אדלשטיין לפרנקפורטר הגרמני: "מדינה פלסטינית תהיה אבסורד – צריך להחיל ריבונות"

יו"ר הכנסת התראיין לעיתון הנפוץ בגרמניה ותקף את שר החוץ של האיחוד האירופי שיצא נגד תכנית טראמפ, וכינה את דבריו "הצהרה אומללה ביותר". עוד אמר על החרמת מוצרים מההתנחלויות: "עלינו להבטיח שביקורת לגיטימית לא תהפוך לאנטישמית ולחרמות נגד ישראל"

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין התראיין הבוקר (שני) לעיתון הנפוץ בגרמניה, "פרנקפורטר אלגמיינה צייטונג" עם תחילת ביקורו המדיני בברלין, כאורחו של נשיא הבונדסטאג וולפגנג שויבלה. במסגרת הביקור ייפגש גם עם הנשיא, פרנק-ואלטר שטיינמאייר ועם שרים בכירים בממשלה הגרמנית. כמו כן, הוא יבקר בקהילה היהודית בברלין, יהיה אורח הכבוד בכנס של קרן אדנאואר בנושא "יחסי ישראל גרמני – תפקיד הדור הצעיר", יניח זר בשם הכנסת בטקס הנחת זרים באנדרטת השואה ויבקר במיצג "טופוגרפיה של טרור".

בראיון לשליח העיתון בישראל התייחס אדלשטיין גם להחרמת מוצרים מההתנחלויות מצד האיחוד האירופי, והדגיש כי, "עלינו להבטיח שביקורת לגיטימית לא תהפוך לאנטישמית ולחרמות נגד ישראל".

לשאלה מה דעתו על תכנית המאה של טראמפ השיב אדלשטיין כי, "ממשל טראמפ ידידותי מאוד לישראל. חשיבות התכנית היא בשינוי הגישה: ישראל כבר לא צריכה רק לתת למען השלום. תכניות קודמות התבססו על הרעיון שאם נמסור הכל, ישראל לא תואשם על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי. עכשיו המצב השתנה לטובה ונקודת המוצא היא שאנחנו לא אשמים. עם זאת, יש דברים בתוכנית שאני פחות אוהב, כמו המדינה הפלסטינית. הקמת מדינה פלסטינית או אפילו התחייבות להקמת מדינה אינה פרודוקטיבית. הדבר יהיה איתות לפלסטינים שהם לא צריכים לנהל משא ומתן. שהם יכולים לקבל מדינה, תוך שהם קוראים לנשיא ארצות הברית "כלב".

הקמת מדינה פלסטינית תהיה אבסורד: כל המחשבה שלנו היא כיצד אנו מגנים על עצמנו מפני ישות פלסטינית, מדינה שכבר מההתחלה תילחם נגדנו. האם נחתים אמריקאים יצטרכו להגן עלינו מפני הטרור? לא נאפשר למציאות כזאת להתרחש. אנו יכולים להשתמש בתוכנית טראמפ כבסיס לדיון, היא טובה יותר מכל תוכנית אחרת. ואתה צריך לשאול את עצמך: האם אי פעם מנהיג פלסטיני הכיר במדינת ישראל? מעולם לא הכירו בזכויות היהודים בארץ ישראל, מעולם. גם לא בהסכמי אוסלו.

יו"ר הכנסת הדגיש שהוא תומך "בהחלט" בהחלת הריבונות ביהודה ושומרון. אדלשטיין תקף את שר החוץ של האיחוד האירופי שיצא נגד תכנית טראמפ, וכינה את דבריו "הצהרה אומללה ביותר". "אבל הוא לא דיבר בשם האיחוד האירופי מכיוון שהוא לא יכול היה להגיע לקונצנזוס באיחוד האירופי", הוסיף.

בנושא היחסים בין ישראל לאיחוד האירופי אמר אדלשטיין כי, "אני מציע לפעול מתוך אינטרס הדדי. ישראל לא מחפשת 'דמי כיס' ביחסים עם האיחוד האירופי. אנחנו לא מתפללים בפינת הרחוב תמורת שני אירו מהאיחוד האירופי. מצד שני, יש תשובות חדשות מצד האיחוד האירופי, מדינות כמו צ'כיה או סלובקיה פותחות מרכזי תרבות בירושלים. היה חשוב לגרמניה להצטרף לאותם אירופאים שמבינים יותר בעמדותיה של ישראל, ומדינות כמו הונגריה ואוסטריה שמנעו החלטה בעייתית של האיחוד האירופי".

על המצב הפוליטי בישראל אמר: "אנו עוברים משבר פוליטי. ישנה אפשרות לקואליציה חזקה שפועלת על החלת הריבונות המופיעה בתכנית של טראמפ ועל המצב הכלכלי. היינו רק כמה סנטימטרים מהקמת ממשלת אחדות אחרי הבחירות האחרונות, וחשוב שזה יקרה בפעם הבאה. המדינה במצב לא טוב אחרי שנה של קמפיין".

העיתון הגרמני הגדיר את אדלשטיין כ"מסורב העליה הבולט של ברית המועצות", בנם של ניצולי שואה נולד בצ'רנוביץ, כיום אוקראינה. אדלשטיין לימד עברית ובשנות השבעים הגיש בקשה לעזוב לישראל שנדחתה. בשנת 1984 הרשויות עצרו אותו. אדלשטיין שהה שלוש שנים בגולאג עד שהותר לו לצאת לישראל בשנת 1987.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אדלשטיין אתה חייב לסמוך על ביבי שלנו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו