התרגשות בישיבה: הבחורים הוציאו ספר חידושים בהוראת מרן שר התורה

התרגשות בישיבה לצעירים "שיח התלמוד" לרגל הוצאת ספר חבורות וחידושי תורה פרי עמלם של בני הישיבה שהתבקשו לכתוב את הספר לפני כשנה על ידי מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שהורה השבוע לראש הישיבה להוציא לאור ספרים נוספים של חידו"ת מהישיבה

הישיבה לצעירים "שיח התלמוד" שבראשות הרה"ג רבי אהרן קטנוב שליט"א לבשה השבוע חג לרגל הוצאת ספר חבורות וחידושי תורה פרי עמלם של בני הישיבה.

התרגשות רבה היתה ניכרת על פניו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א כאשר הציג לפניו השבוע ראש הישיבה הגר"א קטנוב את הספר שנכתב ונדפס בהוראתו. מרן שר התורה עבר על מקצת החידושים בספר והביע את קורת רוחו, ואף ציין ששמו רמוז בשם הספר. לבסוף האציל מרן מברכותיו על רבני ובחורי הישיבה ואף הורה להיות בבחינת 'מוסיף והולך' ולהוציא לאור ספרים נוספים של חידו"ת מהישיבה.

ל'חדשות JDN' נודע כי רעיון כתיבת הספר עלה במעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א בתחילת זמן חורף בשנה החולפת, כאשר ראש הישיבה הרה"ג רבי אהרן קטנוב שליט"א נכנס אל שר התורה עם מספר בחורים מהישיבה כדי להתברך מפי קדשו.

לאחר שהאציל הגר"ח מברכותיו על רבני ובחורי הישיבה ובני משפחותיהם, התעניין שר התורה בנלמד בישיבה, ואז להפתעת ראש הישיבה ותלמידיו הורה הגר"ח להתחיל ללמוד מסכת ברכות בסדר בקיאות ולעודד כל בחור מבחורי הישיבה לכתוב את החידושים העולים בלימודו ולקבץ את כל החידושים לקובץ אחד ולהוציא קונטרס מטעם הישיבה.

יצוין, כי כבר עתה שוקדים בחורי הישיבה ובוגריה על כתיבת ספר נוסף של חבורות וחידושי תורה על המסכת הנלמדת השנה בישיבה בעיון ובבקיאות – מסכת קידושין, והספר החדש שיצא לאור אי"ה בסוף השנה יהיה חלק מסדרת הספרים "שיח התלמוד" על הש"ס – ספרים שייכתבו ע"י בחורי הישיבה ובוגריה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזו ישיבה זו קטנה או גדולה והיכן היא בארץ

ישיבה קטנה ספרדית מצויינת היא נמצאת באלעד

אני אישית מכיר את הישיבה ואת העומד בראשה. ישיבה מצויינת, צוות מדהים, יש שם כמדומני 140 או 150 בחורי חמד עדינים. מעבר ללימוד החזק, הדגש בישיבה הוא על עדינות הנפש ויראת שמים. ירבו כמותם בישראל

אשריכם תלמידי חכמים שדברי תורה חביבים עליכם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו