צילום: תומר נויברג / פלאש 90

מח"ש או יאח"ה? החקירה בפרשת 'המימד החמישי' תחל בשבוע הבא

החקירה תחל עוד לפני הבחירות לכנסת ה-23 ובראשה יעמוד ניצב יגאל בן שלום, ראש יחידת להב 433. החוקרים יזמינו את החומרים שנאספו בפרשה עד כה. אם יתברר במהלך החקירה שיש לחקור באזהרה קצינים, נציגים ממח"ש יצטרפו לחקירה

הקצין שינהל את חקירת פרשת המימד החמישי הוא ניצב יגאל בן שלום, ראש יחידת להב 433 ובתקופה הקרובה צפוי להיכנס לתפקיד ראש אגף החקירות במשטרה. ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה המכהן, גדי סיסו, יהיה מנוע מלעסוק בפרשה, בשל קירבה לאנשי החברה.

החקירה תחל כבר בשבוע הבא לפני הבחירות לכנסת ה-23, בן שלום הטיל אותה על היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) שבתוך להב 433. החוקרים יזמינו את החומרים שנאספו בפרשה עד כה, וככל הנראה יזמנו אנשים לעדויות. לא ברור אם עדויות אלו יימסרו לפני הבחירות. יו"ר כחול לבן בני גנץ, שעמד בראש החברה, אינו חשוד בפרשה בשלב זה.

על פי החשד, בכירים בחברה קיבלו דבר במרמה, לאחר שהציגו מצג שווא מול המשטרה בנוגע למספר הלקוחות, ותק החברה ומוכנות המוצר, שהוצג כמוגמר והיה עדיין בפיתוח. על החקירה יפקדו יגאל בן שלום, ראש יחידת להב 433, ויואב תלם, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, בעזרת צוות חוקרים מצומצם.

ב'ווינט' פורסם כי חקירת המימד החמישי היא פלונטר לא פשוט עבור בן שלום, שכן עליו למצוא את החוקרים המתאימים לחקירת הפרשה שבה מעורבים גם קצינים בכירים במשטרה. לפי הדיווח, אם יתברר במהלך החקירה שיש לחקור באזהרה קצינים משטרתיים, נציגים ממח"ש יצטרפו גם הם לחקירה.

כזכור, ממלא מקום פרקליט המדינה עו"ד דן אלדד הודיע מוקדם יותר הערב על פתיחת חקירה פלילית בפרשת המימד החמישי‎. אלדד הנחה את המשטרה, שבשלב הראשון החקירה תתנהל אך ורק מול בעלי תפקידים בחברה. אם במהלכה יתברר שיש שוטרים או קצינים שיידרשו להיחקר הנושא יועבר למח"ש. כזכור, יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ עמד בראש החברה, אך נכון לעכשיו לא חשוד בפרשה.

מהפרקליטות נמסר כי, "בהמשך למכתבו של היועץ המשפטי לממשלה, החליט ממלא מקום פרקליט המדינה, לאחר שבחן את המסמכים, חוות דעת קודמות שנכתבו לפני מספר חודשים בפרקליטות, וישיבות שקיים עם גורמים בכירים בפרקליטות, להעביר את נושא החשדות בעניין חברת "המימד החמישי" לחקירה פלילית. החקירה תוטל על משטרת ישראל. ככל שיעלה צורך בכך, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) תעורב בחקירה".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השיב מוקדם יותר הערב לקריאה לפתיחה בחקירה בפרשת חברת המימד החמישי שבראשה עמד יושב ראש כחול לבן בני גנץ. בתשובה מטעמו נכתב כי היועץ אביחי מנדלביט הנחה את ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, לגבש את המתווה המתאים להמשך הטיפול בנושא והוא זה שיחליט על צעדים כאלה ואחרים בהתאם לשיקול דעתו.

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ הגיב לחקירת המשטרה בפרשת המימד החמישי‎ בראשה עמד לפני שנכנס לפוליטיקה ואמר: "יש לי אמון רב במערכת אכיפת החוק ואין לי בעיה עם אף בדיקה שרוצים לעשות. אין בפרשה הזו שום אלמנט פלילי מבחינתי. מי שדוחף את זה הוא הליכוד, מבינים שם שב-17.3 נתניהו הוא לא נחשד, לא נחקר, ולא בשימוע. ב-17.3 ראש הליכוד נתניהו יושב על ספסל הנאשמים. משם מגיע הרעש. אני סמוך ובטוח שלא יהיה שום דבר וסומך על גורמי אכיפת החוק".

גנץ אמר הבוקר כי, "אני לא מכיר לא בדיקה ולא חקירה, זה הכול נשמע לי כמו לחץ פוליטי שמעלה דברים לסדר היום". בראיון ל'גלי צה"ל' אמר גנץ שהנושא כבר נבדק ולא נמצא בו חשד לפלילים, "אני רגוע לחלוטין, הנושא הזה נבדק בעבר ולא נמצא בו שום חשד לפלילים", הוסיף גנץ, שעמד בעבר בראש המימד החמישי. "בניגוד אנשים אחרים, אני סומך על מערכת אכיפת החוק, מערכת החקירה ומערכות הבדיקה ואני נכון לכל בדיקה".

ראש הממשלה נתניהו התייחס בכנס בחירות בבאר שבע להחלטת מ"מ פרקליט המדינה: "בפרשת המימד החמישי נפתחה הערב חקירה פלילית ובחקירה פלילית הכל פתוח. 50 מיליון שקלים מכספי הציבור, 4 מיליון מתוכם לא חזרו לציבור, וגנץ קיבל משכורת עתק. עד היום זה לא נחקר ולא חקרו את המשמעות הביטחונית של המידע שהמימד החמישי הוציאה לחו״ל. הציבור חייב לדעת את האמת".

עוד הוסיף נתניהו: "לא ביבי לא רק שלא חוקרים לא עושים כלום. שום דבר. לכן צריך להגיד את זה לציבור כי זו שערוריה. פשוט שערוריה. יש כאן מפלגה שמתיימרת להיות מפלגה טהורת כפיים ודואגת לטוהר המידות. מפלגת כחול לבן? הצחקתם אותי! אז אני דורש מהם להצטרף לדרישה שלנו להסיר את צו איסור הפרסום על קלטות אשכנזי מנדלבליט".

הליכוד פנה מוקדם יותר היום במכתב רשמי למ"מ פרקליט המדינה דן אלדד בדרישה לפתוח לאלתר בחקירה פלילית של תיק המימד החמישי שבו מעורב יו"ר כחול לבן בני גנץ, עוד לפני הבחירות לכנסת ה-23. "הכללים חייבים להיות אחידים לגבי כולם ולא בררניים כך שכשדובר ביו״ר הליכוד וראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, זכות הציבור לדעת היא לפני הבחירות וכשמדובר בבני גנץ זכות הציבור לדעת היא רק אחרי הבחירות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביום שתקף את הגאון הרב יצחק יוסף הודיעו על חקירה ובזה נגמר הסיפור שלו. כיוון שכל מי שקם נגד התורה נופל בסוף. עכשיו אפשר להיות רגועים ולהמתין.

הרעיון נכון
אבל פתיחת החקירה היתה עוד לפני שדיבר את דבריו המרושעים

יאלה לחקירות גנץ רק לא לגמגם שם כי זה מחשיד יותר

בני גנץ תתפטר.
תן דוגמא אישית

אמת ויציב…חזק וברוך.

גנץ לכלא כל הפוסל במןמו פוסל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו