Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות ההסלמה: נסגרו מעברי הגבול עם עזה ומרחב הדיג נסגר לחלוטין

בתגובה לירי הרקטות: בתום התייעצויות ביטחוניות הוחלט על סגירת כלל מעברי הגבול של ישראל עם רצועת עזה, החל מהלילה ועד להודעה חדשה, למעט כניסת ציוד הומניטארי וחיוני ומקרים הומניטאריים חריגים. בנוסף, מרחב הדיג ברצועת עזה ייסגר לחלוטין

בתום התייעצויות ביטחוניות, הוחלט הערב על סגירת כלל מעברי הגבול של ישראל עם רצועת עזה, החל מהלילה ועד להודעה חדשה. מעבר כרם שלום ייסגר למעט כניסת ציוד הומניטארי וחיוני, ומעבר ארז ייסגר למעט מקרים הומניטאריים חריגים. בנוסף, מרחב הדיג ברצועת עזה ייסגר לחלוטין. מטעם מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי, "צעדים אלו התקבלו בתגובה להמשך שיגור הרקטות והפעולות ההתקפיות של הג'יהאד האסלאמי כנגד מדינת ישראל".

הערב התקיימה בקריה בתל אביב הערכת בראשות שר הביטחון נפתלי בנט, בהשתתפות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ובכירי מערכת הביטחון מהשב"כ, מתאם פעולות הממשלה בשטחים והמועצה לביטחון לאומי. מאוחר יותר קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריה הערכת מצב עם שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

גורם ביטחוני ישראלי אמר הערב כי "התקבלו מסרים מדרגים שונים של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בדבר רצון להפסקת אש מיידית". הגורם הביטחוני הוסיף כי "אנו סקפטיים. צה"ל ימשיך לפעול עד להשבת השקט בדרום, בתכנון מדרגה נוספת וחזקה הרבה יותר". לדברי הבכיר הישראלי, "רק המעשים בשטח הם שיקבעו".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע מוקדם יותר הערב על סגירת מעבר ארז עד להודעה חדשה. בנוסף נמסר כי תופסק כליל כניסת סוחרים לישראל, מקרים הומניטאריים חריגים ייבחנו בהתאם. בנוסף, יצומצם מרחב הדיג ברצועת עזה ל-6 מיילים ימיים. "מערכת הביטחון תגיב בתקיפות לפעולות הטרור של הג'יהאד האיסלאמי המסכנות את אזרחי ישראל ופוגעות בריבונותה", נמסר. כאמור, בהמשך הערב הסנקציות הורחבו.

מטוסי קרב ומסוקי קרב של צה"ל תקפו הערב יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברחבי רצועת עזה, שכללו מתחמים לאחסון אמצעי לחימה ימיים ומתחמים צבאיים המשמשים לאימונים. "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל", נמסר. עוד נמסר בהודעת דובר צה"ל כי, "צה״ל יגיב בתקיפות לפעולות הטרור של הג'יהאד האיסלאמי המסכנות את אזרחי ישראל ופוגעות בריבונותה".

כלי תקשורת ברצועת עזה מדווחים כי הפלגים הפלסטיניים בעזה הסכימו להפסקת אש החל מהשעה 22:00 בלילה. "מוקדם יותר הכרזנו כי סיימנו את התגובה שלנו, אך האויב הציוני לא עומד בהתחייבויותיו וממשיך להפציץ את המוצבים שלנו. לכן הגבנו לתקיפות אלה במסגרת המשוואה 'ירי טילים יענה בירי טילים'. אנחנו אומרים לאויב: אל תבחן אותנו", אמר דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אבו חמזה.

נתניהו סייר הערב בסוללת כיפת ברזל באזור אשדוד ואמר כי, "אתמול תקפנו בכמה זירות – תקפנו בסוריה, תקפנו בעזה, ואנחנו מוסיפים להכות עכשיו עם מטוסים, טנקים ומסוקים. אנחנו נמשיך להכות עד שיושב השקט. יש לי מסר לראשי ארגוני הטרור: אם לא יושב השקט – אתם הבאים בתור".

בנט ביקר היום אחר הצהריים בעוטף עזה ונפגש עם ראשי המועצות באזור: "ביממה האחרונה הנחתנו מכות על בסיסי ג'יהאד אסלאמי וחיסלנו מחבלי ג'יהאד אסלאמי גם בעזה, וגם באזור דמשק. אנחנו פוגעים בהם איפה שהם ולא רק במי שיורה עלינו. אנחנו לא רוצים במערכה רחבה אבל אנחנו מכינים תכנית, ואם לא תהיה ברירה אנחנו נפעיל מערכה קשה. אנחנו לא נודיע לאויב מתי ולא נודיע לו איפה. אנחנו מחויבים לביטחון לתושבי עוטף עזה", אמר בנט.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

23:02 עקה בנחל עוז

לא נורה שיאכלו בקלוואה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו