"הפסקת אש באידליב": פוטין וארדואן סיכמו על סיום הקרבות בחצות

נשיא רוסיה נועד עם הנשיא הטורקי בקרמלין, השניים הודיעו במסיבת עיתונאים שערכו כי הגיעו להסכמות בנוגע לעימותים בין הצבא הטורקי לצבא אסד. ארדואן: "לא יכולים להישאר אדישים ולהתבונן מהצד בתקיפות באידליב"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש היום (חמישי) במוסקבה עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. השניים סיכמו על הפסקת אש בקרבות בין טורקיה לצבא אסד במחוז אידליב שבסוריה. זאת. השניים הכריזו על כך במסיבת עיתונאים משותפת שערכו. וארדואן הודיע כי הפסקת האש תיכנס לתוקפה החל מחצות. נשיא טורקיה הוסיף: "לא יכולנו להתבונן מהצד בתקיפות צבא אסד באידליב".

ההכרזה המוסקבה מגיעה לאחר שבימים האחרונים מתרחשים באזור אידליב קרבות בין הצדדים. כזכור, ביום ראשון טורקיה הכריזה כי פתחה במבצע צבאי "מגן האביב" במחוז אידליב שבצפון-מערב סוריה נגד כוחותיו של בשאר אסד. זאת בעקבות שורה של התקפות שביצע צבא אסד נגד הכוחות הטורקיים באזור. בהן, התקיפה שהתרחשה בשבוע שעבר, בה נהרגו 34 חיילים טורקים. שר ההגנה הטורקי, הולאוזי אקר, אמר כי למדינתו אין כל כוונה להיכנס לעימות עם רוסיה וכי מטרת מבצע "מגן האביב", היא הגנה-עצמית מול חיילי אסד.

שר ההגנה אקר, הצהיר כי "עד כה הרג הצבא הטורקי יותר מ-2,000 חיילים סורים והשמיד 8 מסוקים, 103 טנקים ושלוש מערכות הגנה אוויריות", עוד אמר. "אנחנו מעוניינים לשים סוף לטבח המשטר הסורי באזרחיו".

אידליב הוא המעוז הגדול האחרון שנמצא בידי המורדים הסורים, בהם מורדים הנחשבים מתונים אך גם ארגונים איסלאמיסטיים קיצוניים רבים מהמורדים המרוכזים שם פונו למחוז במסגרת הסכמי פינוי מאזורים אחרים בסוריה שבהם החזיר לעצמו אסד את השליטה בשנים האחרונות בעזרת רוסיה.

טורקיה מסייעת למורדים באידליב במערכה נגד צבא אסד והכוחות הרוסיים. בחודש דצמבר פתח אסד במבצע לשחרור אידליב, המחוז האחרון בסוריה שעדיין בידי המורדים. טורקיה, שזעמה על חידוש הלחימה בקרבת הגבול שלה, שלחה למחוז אלפי חיילים ולפני הדיווח הערב עמד מספר החללים הטורקים באידליב על 21.

רוסיה האשימה מוקדם יותר את הטורקים בירי לעבר מטוסים רוסיים וסוריים באידליב. הרוסים טענו כי הירי בוצע באמצעות מטולי רקטות. בנוסף טוענת רוסיה שבניגוד לסיכום בין הצדדים הטורקים שלחו מל"טים לאידליב, כדי לעזור למורדים לתקוף את הכוחות הסוריים והרוסיים.

מתחילת המבצע לשחרור אידליב לפני כשלושה חודשים, ברחו מבתיהם כמעט מיליון תושבים, זהו גל הפליטים הגדול ביותר מתחילת המלחמה שהחלה במרץ 2011. באו"ם אמרו היום שלקרבות באידליב יש השלכות הומניטאריות "קטסטרופאליות", שמניין הקורבנות עולה ושבתי חולים ובתי ספר נהרסים בהפצצות. לפי האו"ם לפחות 134 אזרחים – בהם 44 ילדים – נהרגו בחודש האחרון.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עכשיו שישלחו את כל החיילים שהיו עסוקים בלגרש ולהרוס ןלהרוג, לעזור למיליון הפליטים החדשים ששלושת המשוגעים האלה ייצרו. שהחיילים יבנו מחנות לפליטים, ישמרו עליהם וידאגו להם. זה המינימום שצריך לדרוש.

שממענו שגנץ וליברמן נפגשו…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו